Senaste nytt

USA - Marriott följer Hilton och utökar möjlighet att få status med kreditkort

JohnR

Medlem
Nu vet jag att vi som bor i USA är få här på forumet, men även för er andra, tror ni statusen kommer urvattnas så som den gjort på Hilton?

Jag hade missat att Marriott infört dessa erbjudanden:

1. Teckna American Express Brilliant Card och få Bonvoy Platinum Elite under 2021. Första gången jag sett Bonvoy ge Platinum status via kreditkort. Som tur är, bara första året.

2. Du kan nu teckna ett Chase Marriott kreditkort samt ett American Express Business. (Notera att business kortet går att få som privatperson). Du får då totalt 15+15 nätter krediterade till ditt Bonvoy konto varje år. En stor genväg till Platinum Elite.
 

trekker

Medlem
Alla kör väl alla knep de kan för att få business under 2021 som kommer vara ännu ett dåligt år för resebranschen. Men fortsätter det blir det ju trist förstås.
 

sembl

Medlem
Såg en blänkare om det i min inbox och tänkte kanon. Men sedan kom jag på att det är ganska värdelöst då jag gissar att 2021 inte kommer ändra något för mig iaf gällande resande. Ser ingen ljusning på fronten här i usa som skulle innebära öppna longer etc inom snart framtid.
 

JohnR

Medlem
Såg en blänkare om det i min inbox och tänkte kanon. Men sedan kom jag på att det är ganska värdelöst då jag gissar att 2021 inte kommer ändra något för mig iaf gällande resande. Ser ingen ljusning på fronten här i usa som skulle innebära öppna longer etc inom snart framtid.

Själv är jag riktigt positiv till att det blir resande igen 2021, i takt med att vaccineringen kommer igång. Jag har bland annat en hel del mässor som lär bli av i andra delen av året. På vissa av dessa börjar det redan bli dålig tillgänglighet på hotell. Om Biden dessutom öppnar gränserna igen lär det börja röra på sig.
 

henrik l

Medlem
Nu vet jag att vi som bor i USA är få här på forumet, men även för er andra, tror ni statusen kommer urvattnas så som den gjort på Hilton?

Svårt att säga antagligen. Själv bor jag mig till Platinum:D Frågan är väl hur många befintliga Platinum som skaffar kortet och sedan passar på att sprida sitt boende till andra kedjor, samt hur många som skaffar kortet för att bli Platinum. Men detta lär väl vara siffror som inte redovisas öppet.
 
Toppen