Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Låter mer som global Entry eller nexus.
Då hade även kanadensare fått använda dem...
Snarare var det väl kapacitet kontroll. För många vid maskinerna ger längre köer gör de som från början fick använda dem (amerikanarna själva) ledde säkert till klagomål.

Förhoppningsvis installeras med tiden fler maskiner så de släpper på alla (oberoende av hög/lågtrafik osv)

Gick väldigt fort . Från vi gick av planet och hämtat bagaget och var ute på gatan tog ca 20 minuter idag.
Mycket byråkrati som skrämmer upp en, sedan är det inte så mycket iaf, skulle man kunna sammanfatta hela proceduren.
Jag har inte varit på LAX, men oftast går det fort. Har man otur landar ett par plan där passagerarna måste ha visum=tar tid.
Skönt att höra att det gick bra.

Har man otur landar ett par plan där passagerarna måste ha visum=tar tid.
Två mätpunkter från MIA under samma vecka: Första inträdet tog 10 minuter, från planet tills jag var ute på gatan. Andra inträdet tog samma sträcka ca 3h.

Skillnaden? Planen som landade före. Det är fruktansvärt svårt att säga någonting om hur lång tid det tar att komma in i USA med ESTA eftersom allt beror på hur belastningen ser ut just när man landar. Har man otur och landar precis efter "fel" flyg så tar det enorm tid och annars kan det i princip bara vara att knalla rakt in.

Gick väldigt fort . Från vi gick av planet och hämtat bagaget och var ute på gatan tog ca 20 minuter idag.
Då hade du tur, när jag var där med nytt pass och fick köra manuella kontroller tog det över 2h. Ett tiotal plan från Asien hade landat innan så det var 1000-tals personer före i kön.
Som alltid i USA, ibland går det på några minuter, andra gånger några timmar.

Jag väntade mig också enorma köer. Körde först maskinen & fick ett X, sedan fram till manuella kontrollen, var 2 personer före oss i kön(fanns flera olika köer) . Kom fram, lämnade fingeravtrycken igen, fick fråga ur länge jag skulle vara USA och om jag skulle vara på samma adress hela tiden. När vi kom till bagaget var det redan framme sen rakt ut genom tullen.

Då hade du tur, när jag var där med nytt pass och fick köra manuella kontroller tog det över 2h. Ett tiotal plan från Asien hade landat innan så det var 1000-tals personer före i kön.
Som alltid i USA, ibland går det på några minuter, andra gånger några timmar.

Någon som vet vad man skriver under adress i inreseblanketten om man bara ska stanna över dagen? Alltså man reser vidare utan att behöva ett hotell.

Skriver jag bara ett Hilton i närheten
eller nåt?

Toppen