Senaste nytt

US Dividend Miles Buy miles riktad kampanj t.o.m 2013-NOV-30, upp till 100% bonus

Om min kalkyl stämmer, milesköpet den här gånger ger lite över 5.000 SAS EuroBonus bonuspoäng vid dubbla EB poäng kampanj med Diners.

SAS EuroBonus Mastercard kör dubbla poäng denna helg:
10 Extrapoäng blir 20 | SAS Eurobonus World MasterCard

Kunde inte heller låta bli att köpa, kanske sista chansen innan det blir AAdvantage istället?

Så känner jag också. Ska sova på det och köper imorgon :)

Kan meddela att överföringen sker direkt. Min fru var vänligt och skänkte mig lite mil, samtidigt som det betalades med mitt SAS-Diners:D Själv hade jag inte fått något erbjudande-

Det blev 50 000 USDM den här gången - 400 000 på kontot.

Även om detta är jättenajs att ha så är det ändå grovt 50 000 kr man har insatt utan ränta i ett amerikanskt bolag med tveksam uttagsrätt :)

Björnström,
Du behöver inte ora dig. Du har ju hittills haft jättebra leverage på USDM miles och du kommer nog även att få det i framtiden, även om ev lite sämre när de integreras med AAdvantage. Ur ett risk-reward perspektiv är det ju helt självklart att du skall investera i USDM miles. Din förlust av en eventuell intäktsränta lär ju vara minimal. Om du kan få ut 2% nettoränta på en riskfri placering så får du vara mycket nöjd. Det innebär att vi pratar om ynka 1,000 kr på din investering/placering i USDM om 50,000 kr. Ställ det i relation till den uppsida du har på dina potentiella awardbokningar i First eller Business class. För mig överstiger denna uppsida klart de 1,000 kr vi pratar om i förlorad opportunity intäkt.

Toppen