Senaste nytt

US Airways tillbaka med sin 100% bonus kampanj!

JacobGBG

Medlem
Jag har en bonusbokning på tre olika flygbolag som jag ringde för att ändra sittplatserna på. Trots att sittplatser redan finns tilldelat av US vägrade agenten ändra dem, jag fick ringa till flygbolagen direkt. Vad är detta för dålig service? Stämmer denna dåliga policy eller hade jag en dålig agent?

Vilka bolag? SQ är ju lite gnällig om det där, men så gott som alla andra ska inte ha några problem. Låter som en kass agent, det är tyvärr lite roulette.
 

Fredrik

Medlem
Nu har US Airways höjt priset på bonuspoäng så att 50000 poäng kostar 1 750 dollar plus skatt från att ha kostat 1 375 dollar tidigare.
 

Mikael

Medlem
Tråkigt att höra :(
Jag hade räknat med att köpa mer poäng vid nästa rea. Förmodligen fortfarande prisvärt, om än inte lika bra som tidigare.
 
Nu är jag total grönis på award bokningar osv för jag aldrig brukar använda mina pöäng själv. Är kampanjen slut?
Har faktiskt precis missat Deltas liknande kampanj, de hade också 12 dagars begränsning på kontona och jag fick veta om kampanjen en vecka före sista datumet. Min kollega lyckades plocka ut 400K pöäng
Kan någon tipsa om vilka bolag förutom US kör med såna kampanj(typ 5-6 mest lönsamma) så jag kan skapa konton där.och vara redo till att slå till nästa gång. Vill göra en bra present.
 

JacobGBG

Medlem
stewigriffin:

US Airways är den mest lönsamma med hästlängder. Den enda andra köp-miles promo som finns på marknaden värd att begrunda utöver deras är enligt mig bmi:s.

Och din kollega som köpte 400k Delta poäng... ge han en klapp på ryggen, det finns en anledning att Deltas miles program kallas för Skypesos bland frequent flyers. Stay away!
 

JacobGBG

Medlem
Nu har US Airways höjt priset på bonuspoäng så att 50000 poäng kostar 1 750 dollar plus skatt från att ha kostat 1 375 dollar tidigare.

Trist! Jäkla tur att man köpte inte max i senaste vändan. $1750 är ju fortfarande ett mycket bra pris på vad som i realitet är en C biljett med en stopover.
 
Det blir nog trångt i F kabinen snart om alla här ska börja använda sina poäng.
Har nu läst om att US DM erbjuder att köpa Gold Preferred status för $1499 som gäller fram till 02/2013. Förutom att detta kommer att ge 1 hit i Grand Slam så ger det också rabatt på Club medlemskapet. Det blir då $425. Totalt tror jag kan komma upp i max 20 hits fram till 14/11 vilket kommer ge 35K DM. Blir det 24 hits då blir det bara bra men det är inte så mycket tid finns kvar och t.ex. att få ett kreditkort kan ta upp till 4 veckor.
Har jag missat något nu?

Vidare kan man statusmatcha denna Star Gold till andra program, men vad jäg värderar mest är en extra väska på IC och tillgång till loungerna där Diners är obefintlig.
 
Last edited:
Någon mer här som är med i Grand Slam? Tyvärr mina utlägg och hits verkar resultera i snittpris på nästan $0.03 för jag tyckte att det var inte värd att beställa billigaste blommor, kakor osv utan köpte mer nyttigare grejer som kommer packas om som julkappar.
 

Fredrik

Medlem
Jag var också med i Grand Slam. Jag hade fyra "gratis" hits vilket gjorde att extra kostnad blev 0 om man bortser från att jag krediterade två hotellnätter till US istället för ett annat flygbolag. Jag hade tänkt tjäna ihop några hits till men jag var för oengagerad så det blev inget. 3 000 poäng
 
Toppen