Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Då var det snart dags igen för nästa 100% med Dividend Miles och US Airways. Erbjudandet kommer gälla hela December månad, fast denna gång kan man som mest få 40 000 extra miles. Så för $1505 får du 80 000 miles, tyvärr höjde de priset per mile för några månader sedan. För 80 000 miles kan du åka Business klass från Europa till Norra Asien (ex. Kina, Japan, Korea) eller Första klass till mellanöstern. Som vanligt behöver man ha varit medlem i minst 12 dagar för att kunna utnyttja erbjudandet.

Tja, det är väl inte så att jag har något bättre att göra med mina pengar. Jag undrar när jag nästa gång ska få KÖPA en flygbilejtt igen??

Jaha, då får man väl göra en kalkyl och se vad/om man kan spendera denna gång. Har en del andra resor att lägga ut för den här månaden.

Nu var det en heads-up för det var ju tänkt att ha det under hela December månad enligt en screenshot på FT.
Så, ni alla som inte har en DM konto är det rätt tid att skaffa en och för oss andra är det en hög tid att se till att kreditkorten inte strular. Kanske ska vi också få alla familjemedlemmar i DM programmet med. Årets julklapp - en bonusresa i C? (F vill vi nog ha för oss själva ;))

80,000 verkar alltså vara max och det räcker ju inte alltid dit man vill. Fungerar det/lönar det sig att registrera ett ytterligare konto för en annan person, köpa miles, och sedan dela med sig av de köpta milen till kontot man vill flyga på? Eller är det bara att vänta på nästa kampanj (april?)

Signade upp nu, bara vänta 12 dagar innan man gör köpet! Hur ofta brukar dessa 100% bonuskampanjer köras? En eller flera ggr per år?

Svårt att säga hur många gånger de kör dessa kampanjer, man vet aldrig hur US gör i framtiden. Fast under 2011 tror jag detta är 4e gången de kör en kampanj och 3e gången de ger 100% bonus (i våras kunde man få 75% bonus).

Toppen