Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Iochmed att det är en väntetid på 12 dagar så råder jag dig att snarast bli medlem. Erbjudandet räcker bara till 30:e Juni.

Jag har nog inte något att förlora på att bli medlem så det är bara att anmäla sig så har jag 12 dagar att fundera på om jag verkligen ska köpa poäng. Som om det finns någon anledning att inte göra det...

Och vet vad? Man kan boka en bonusresa utan att ha miles på DM konto och ha den on hold upp till 72 timmar!

det har inte fungerat för mig när jag provat. Båda gångerna sa de att jag måste ha poängen på konton för att kunna sätta en resa on hold. Men som alltid med US så hade jag kanske bara kunnat ringa upp igen till en nya telefonist och provat där.

Hur pass flexibla är US vad gäller milage redemption på partnerbolag? Om man utgår från ARN (som i mitt fall) så är det ju en förutsättning att man kan t ex. välja LH ner till Frankfurt och även vidare ut till USA eller Asien. Ni får ursäkta den kanske lite dumma frågan, men det är väl inte helt ovanligt att flygbolaget som har programmet helst vill att man flyger på deras egna flighter. Eller?

Tre kända regreler när det gäller *A bonusresa med US DM miles.

• Nordamerika - Asien: via Atlanten är ej tillåtet
  • Asien - Europa: via Stillahavet är ej tillåtet
  • Ingen stopover är tillåten i icke *A hub. (t ex ARN-FRA-DEL(stopover)-SIN(destination)-CPH-ARN. DEL är icke *A hub)

Det har varit mycket diskution i FlyerTalk om detta.

De som ville resa ut från USA östkusten hade problem när de försökte boka bonusresa via Europa. Typ JFK-FRA-SIN-FRA-JFK
(så klart många lyckades ändå boka via Europa, det är US Airways trots allt. :p)

Nu kör US airways ännu en kampanj när man kan köpa upp till 50 000 miles och få 100% i bonus. Kampanjen pågår fram till den 30 juni och man måste ha varit medlem i minst 12 dagar innan man kan köpa miles. 100 000 miles kommer då kosta knappt $1500 och det räcker till en Först klass biljet från Europa till norra Asien, så som Japan, Kina eller Korea. Till detta tillkommer avgifter och bokningavgifter på drygt $200 beroende på hur man reser. Och med lite tur med telefon roulletten på US Airways kan man boka en resan från Europa till Japan med ett stopp i Bangkok för omkring 10000kr i Första klass. Helt klart good bang for the buck! Tänk på att den får att avboka eller omboka mot en avgift på en $150.
US 100% bonus

Alltså, nu blir man ju lite frestad...
Skulle ha sett det tidigare, så Diners trippelpoängerbjudande kunnat användas, bara.
Hur länge kan man ha miles på kontot innan de förfaller?

Hur länge kan man ha miles på kontot innan de förfaller?
18 månader från sista aktivitet.

US Airways | Dividend Miles membership guide skrev:
Since January 31, 2007, active membership status is based on having earned or redeemed miles within a consecutive 18-month period. Miles are subject to forfeiture if no miles have been earned or redeemed within a consecutive 18-month period.

Källa: US Airways | Dividend Miles membership guide

Last edited:
Toppen