Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Är det ett problem om man bara vill verifiera att något man sett på sida #1 finns?
Trodde det bara var när man använde United som första källa.

Om någon använder Awardtravelr (som använder bl a Uniteds webbsida som källa) och dubbelkollar med Uniteds webbsida, låter det som om du har läst en artikel på Expressen och dubbelkollar med på Aftonbladet...
(Dvs det kan stämma ibland men inte pålitligt)

Använder man Awardtravelr så bör man lämpligen kolla vilken källa den använde. Detta gör man genom att hålla musen över allianssymbolen så kommer den att visa en tooltip med den källs som användes.

Jag försökte boka OZ 764 som går från DPS till ICN 10 februari kl 0300 men USDM agenten kunde inte hitta det flyget.
Han sa något om att alla flyg som går innan 0300 måste han söka på dagen innan och detta var ju exakt 3 timmar efter midnatt.
Är det någon som vet hur USDM kan hitta denna flight?

Jag försökte boka OZ 764 som går från DPS till ICN 10 februari kl 0300 men USDM agenten kunde inte hitta det flyget.
Han sa något om att alla flyg som går innan 0300 måste han söka på dagen innan och detta var ju exakt 3 timmar efter midnatt.
Är det någon som vet hur USDM kan hitta denna flight?
Kommer inte ihåg hur det fungerade men någonstans här har jag läst om problematiken, sök på eller hoppas att någon med svar svarar.

Kommer inte ihåg hur det fungerade men någonstans här har jag läst om problematiken, sök på eller hoppas att någon med svar svarar.
Nu har jag bokat med Thai DPS-BKK-CDG-ARN istället för DPS-ICN-FRA-ARN på samma dag.
Det är inte biljetterat ännu så imorgon ska jag göra ett försök att ändra men det är ju bra ändå.:)

Schysst bokning Glenn E!

Hur är det egentligen med antal tillåtna segment på en USDM award biljett. Jag trodde det var max 4 segment per rikting, men du har väl 5 segment till DPS och 3 segment hem. Är kanske totalen max 8 segment på en T/R det som är viktigare och räknas?
Vet inte. Jag fick veta antalet poäng och skatter men den är inte biljetterad förrän imorgon.
Kanske lite Agent Roulette?
Det går ju att åka direkt mellan Bangkok och Denpasar så det ordnar sig även om man då måste åka lite tidigt på morgonen.

Hur är det egentligen med antal tillåtna segment på en USDM award biljett. Jag trodde det var max 4 segment per rikting, men du har väl 5 segment till DPS och 3 segment hem. Är kanske totalen max 8 segment på en T/R det som är viktigare och räknas?

Det som gäller är max 8 segment per bokning, gäller även one-way, och det är vad jag förstår systemrelaterat. Har själv bokat 1+5 (PEK-ICN(dest)-HKG-BKK-SIN-HND-PEK.

Toppen