Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Lufthansa & Swiss till våren, helt omöjligt?

Jag försöker hitta 2 bonusplatser i affärsklass till Sydafrika i januari eller februari. Trots att jag är flexibel +-7 dagar finns det så gott som inga platser på direktflyg från Europa. Det har varit så de senaste månaderna. Detta är tredje året jag bokat samma resa och det har aldrig tidigare varit några problem.

De få platser jag hittar är på Lufthansa eller Swiss, men då jag ringer US Airways kan de inte se platserna. Jag känner till att Lufthansa verkar blockeras, men är det samma för Swiss?

Har någon lyckats kringå blockaden på något sätt?

Lufthansa & Swiss till våren, helt omöjligt?

Jag försöker hitta 2 bonusplatser i affärsklass till Sydafrika i januari eller februari. Trots att jag är flexibel +-7 dagar finns det så gott som inga platser på direktflyg från Europa. Det har varit så de senaste månaderna. Detta är tredje året jag bokat samma resa och det har aldrig tidigare varit några problem.

De få platser jag hittar är på Lufthansa eller Swiss, men då jag ringer US Airways kan de inte se platserna. Jag känner till att Lufthansa verkar blockeras, men är det samma för Swiss?

Har någon lyckats kringå blockaden på något sätt?
Jag kan bara föreslå att välja andra flygbolag då US Airways Dividend Miles de facto blockerar Lufthansa & SWISS flygningar.

Andra alternativ är:
  • Egyptair
  • Ethiopian Airlines
  • South African Airways
  • Turkish Airlines
Om du har tur med agenten kan du kanske lyckas att boka Helsingfors-THAI destinationer i Europa-Bangkok-Johannesburg. ;)

Det fanns tillgång till Lufthansa C mellan Frankfurt och Tokyo 23 december så helt blockerat är det nog inte.
Fast jag läste på en annan blogg att Lufthansa inte var tillgänglig till USA efter nyår men att det fortfarande gick att hitta platser från USA till Europa.

Jag kan bara föreslå att välja andra flygbolag då US Airways Dividend Miles de facto blockerar Lufthansa & SWISS flygningar.

Andra alternativ är:
  • Egyptair
  • Ethiopian Airlines
  • South African Airways
  • Turkish Airlines
Om du har tur med agenten kan du kanske lyckas att boka Helsingfors-THAI destinationer i Europa-Bangkok-Johannesburg. ;)
Tack för tipset. Det är för föräldrarna och de vågar varken via Egypten eller Etiopien. Både TK & SA har så gott som ingen tillgänglighet ens +-10 dagar runt mina datum, gäller både tur & retur resa.

Tack för tipset. Det är för föräldrarna och de vågar varken via Egypten eller Etiopien. Både TK & SA har så gott som ingen tillgänglighet ens +-10 dagar runt mina datum, gäller både tur & retur resa.

eller prova med Köpenhamn-Washington-Johannesburg med SAS/South African Airways. ;)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Andra alternativ är Köpenhamn-Bryssel-Brussels Airlines destinationer i Afrika-Sydafrika med Brussels Airlines/South African Airways.
Men undvik byte i Lagos av förklarligt skäl.

Man kan flyga med TAP från Lissabon till Accra i Ghana och Sedan ta SA till Johannesburg därifrån.
Fast det kanske också är lite för spännande?
Bra förbindelse i Accra iallafall.

Gah! Jag vet inte om ni tycker illa om Gnopps eller om ni bara vill ta livet av honom..

Byten i Afrika är INTE att rekommendera av flera orsaker.

Ja, KVS Tool använder ju ANAs site i min konfiguration, så min verifiering blir ju Expertflyer och underliggande ANA-information...

Mvh
/NotRyan

Toppen