Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Det är svårt att hitta award platser på Lufthansa flygningar även i andra kabinklasser med US Airways Dividend Miles.

Vänligen läs FF#1:s inlägg.
http://www.businessclass.se/newreply.php?do=newreply&p=169711

Kan inte ett alternativ vara att använda Avianca miles i värsta fall för intra-Europa? Funderar på att försöka hitta en LH F nästa sommar och när jag kollar på anslutningen FCO-FRA har det funnits gott om plats 14 dagar före. Har för mig att den resan går på 9000 miles + dryga 100 USD enkel väg om jag mins rätt.

Hej!
Mitt första inlägg.
Har köpt på mig USDM-Miles och funderar nu på att resa till RGN med stopp i TPE (om möjligt).
Vill nu gärna ha förslag till möjlig bokningsbar rutt för denna resa i F. Räknar med att det kostar 110000 USDM.

Hej!
Mitt första inlägg.
Har köpt på mig USDM-Miles och funderar nu på att resa till RGN med stopp i TPE (om möjligt).
Vill nu gärna ha förslag till möjlig bokningsbar rutt för denna resa i F. Räknar med att det kostar 110000 USDM.

Välkommen till BusinessClass.se, Bison!
Varifrån börjar du din resa?

Hej!
Mitt första inlägg.

Ett exempel är

• Stockholm-Frankfurt: SAS
  • Frankfurt-Seoul: Asiana
  • Seoul-Taipei: Asiena/EVA Air

• Taipei-Tokyo: ANA/EVA Air/United
  • Tokyo-Yangon: ANA

• Yangon-Bangkok: THAI
  • Bangkok-Frankfurt/Zurich/Paris/London: THAI
  • Frankfurt/Zurich/Paris/London-Stockholm: SAS/SWISS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Välkommen och grattis till dina mil! :)

Räkna med att det kostar 110000 så blir du inte besviken. Med lite tur kostar det däremot mindre, men det vet man aldrig förrän man väl betalt :)

Om vi börjar baklänges och tänker hur du ska ta dig till RGN kan man via Star Alliance Map se att det finns ett par olika alternativ: RGN-BKK med TG, RGN-KMG-PEK med CA, RGN-ICN med OZ, RGN-SIN med SQ och RGN-NRT med NH.

Strukturen på mest typiska F-rutten med USDM-mil från Sverige är, om du läser igenom den här och andra trådar, att boka FRA-ICN med OZ och BKK-FRA med TG (eller omvänt). Med lite tur skulle du kunna hitta LHR-NRT med NH, men i övrigt är F-rutterna rätt begränsade mellan Europa och Asien.

Inom Asien är det populärt att försöka få in SIN-CGK med SQ (inte omvänt) eftersom du då får tillgång till SQ:s F-lounge i SIN på en rutt som faktiskt är bokningsbar med USDM. BKK-HKG med TG är också en populär rutt som flygs med F-kabin och en daglig tur med A380.

Mitt förslag skulle vara att börja med att kolla upp allmän tillgång på rutterna till och från RGN. Därefter letar du upp de långa sträckorna till och från Europa. Sedan ska du bara sy ihop en vettig anslutning mellan dessa på de datum du vill resa.

Lycka till, och säg till om du behöver hjälp med något mer specifikt!

Det är svårt att hitta award platser på Lufthansa flygningar även i andra kabinklasser med US Airways Dividend Miles.

Vänligen läs FF#1:s inlägg.
http://www.businessclass.se/newreply.php?do=newreply&p=169711

Jag ringde just USDM agenten med det svenska numret.
Bokningen jag hade kollat upp med ANA tool fungerade inte men ett par observationer:
GOT-FRA med LH var inte tillgänglig fast ANA tool sa det.
FRA-NRT med ANA first var inte tillgänglig 23/12 eller 24/12 trots att ANA tool sa det.
Däremot var LH tillgänglig i C.
Jag hade även hittat ANA first NRT-FRA 3/1 och 4/1 men inte heller det var tillgängligt med USDM miles.
Det kanske är läge för någon att prova med Eurobonus poäng?
FRA-NRT med ANA i F 23 eller 24 dec och tillbaka 3 eller 4 januari NRT-FRA med ANA F passar ju perfekt för julledigheten.:)

ANA har bättre tillgänglighet för egna programmet än för partners, helt normalt att ANA tool visar plats på ANA men att andra program inte kan boka dessa.

Därför verifierar man med exempelvis Expertflyer, eller som jag gör: Söker med Expertflyer och verifierar med KVS Tool. Vill jag ha lite fria förslag så kör jag Awardtravelr först innan jag verifierar med de andra två....

Mvh
/NotRyan

Toppen