Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Sökfunktionen strular för mig. Har en liten situation här jag skulle behöva lite tips om.

Jag har 20k poäng som går ut 3:e Aug.
Jag kommer sannolikt endast göra en (1) längre resa privat under 2014 (TATL/Asien).
Jag har en 2-4-1 voucher från SAS om endast ytterligare 20k spend (väntar så länge som möjligt med att tjäna in den). Så det känns dumt att köpa in en bunt USDM för att förlänga expiry date.

Vad gör jag vettigast med mina 20k på väg att gå ut?

Vad gör jag vettigast med mina 20k på väg att gå ut?

Om det är USDM, skulle jag köpa lite miles för att hålla liv i dem. Alternativt skulle du väl kunna kolla deras shoppingportal och köpa något som kan skeppas till Sverige och på det sättet dra in lite miles som förlänger livet 18 månader på dina miles.

Om det är USDM, skulle jag köpa lite miles för att hålla liv i dem. Alternativt skulle du väl kunna kolla deras shoppingportal och köpa något som kan skeppas till Sverige och på det sättet dra in lite miles som förlänger livet 18 månader på dina miles.

Jag har övervägt detta, men hur snabbt registreras shoppingportal poäng? Av erfarenhet så vet jag att liknande för SAS kan ta ett par veckor. Jag har som sagt bara ca 1v på mig.

Jag har övervägt detta, men hur snabbt registreras shoppingportal poäng? Av erfarenhet så vet jag att liknande för SAS kan ta ett par veckor. Jag har som sagt bara ca 1v på mig.

Jag vet inte hur det fungerar på US Airways Dividend Miles men hos Qantas Frequent Flyer gällde det inköpsdatumet.
Mina Qantas poäng gick ut innan mitt köp registrerades med de återställde alla poäng som gick ut när jag ringde till dem och påtalade om detta.

Du har ju en 100% kampanj som pågår nu, köpta miles brukar dyka upp direkt. Är nog ett säkrare kort än shoppingportalen (dock har jag som du bara (dålig) erfarenhet från SAS shoppingportal)

Du har ju en 100% kampanj som pågår nu, köpta miles brukar dyka upp direkt. Är nog ett säkrare kort än shoppingportalen (dock har jag som du bara (dålig) erfarenhet från SAS shoppingportal)

Dn måste vara targeted isåfall för jag får bara ordinarie erbjudande när jag punchar in mitt namn och medlemsnummer.

Nu när det finns en ny kampanj ute är det dags att tänka till.

Jag har tankar kring en asienresa i April nästa år dvs 110k poäng. Jag tänker antingen på MNL eller CGK (Jakarta, Indonesien).

Målsättningen är ju att resa i F jag har däremot inte alls hängt med i hur tillgängligheterna har förändrats för *A i österled. det enda jag snappat upp är att LH nu ej tillåter F bokat med USDM poäng (eller tja att US ej ger en möjligheten snarare).

Vilka rutter skulle ni främst rekommendera? De självklara är ju via SIN/BKK eller båda.

Nu när det finns en ny kampanj ute är det dags att tänka till.

Jag har tankar kring en asienresa i April nästa år dvs 110k poäng. Jag tänker antingen på MNL eller CGK (Jakarta, Indonesien).

Målsättningen är ju att resa i F jag har däremot inte alls hängt med i hur tillgängligheterna har förändrats för *A i österled. det enda jag snappat upp är att LH nu ej tillåter F bokat med USDM poäng (eller tja att US ej ger en möjligheten snarare).

Vilka rutter skulle ni främst rekommendera? De självklara är ju via SIN/BKK eller båda.

till Asien kan du boka följande bolag i F
TG gott om plats
OZ gott om plats (bortsett från vissa perioder som jag inte kan i huvudet)
NH om man har lite flyt, ganska svåra att få tag på
SQ omöjligt från Europa, dock från SIN till DEL, BOM, CGK, finns det gott om
CA finns men inte heller allt för mycket av.
LX omöjliga
LH omöjliga.

Vilken är bäst/mest prisvärda turen från ex-BKK i F? Nappade ju på Swiss erbjudande och har 2 dagar fritt i BKK jag skulle slå ihjäl innan det är dags att jobba!

Toppen