Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Dr. Miles

Expert
Tyvärr satte Agenten stopp för ovan bokning. Eftersom SYD inte är en *A hubb gick det inte att flyga ARN-BKK-SYD-RAR-SYD-(stop over)-BKK-ARN.
Någon som har ett kreativt sätt hur jag får till en resa till Australien och RAR i ett?
Jag har flyttat din fråga till US Divdend Miles tråd
 
Last edited:
Tyvärr satte Agenten stopp för ovan bokning. Eftersom SYD inte är en *A hubb gick det inte att flyga ARN-BKK-SYD-RAR-SYD-(stop over)-BKK-ARN.
Någon som har ett kreativt sätt hur jag får till en resa till Australien och RAR i ett?

AKL är en hubb och det finns väl inte några direktflighter SYD-RAR ändå så det kanske löser sig?
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som om US Airways Dividend Miles har sync problem när det gäller award platser på ANA(NH) flygningar.
Jag försökte boka ANA flygningar mellan Japan och Kina i början av januari och det visades wide open på ANA och även på United/Avianca webbsidor.

Men US agenter (både US och UK) kan inte hitta en enda flygning som har ledig awardplats, både i Business och i Economy.
De hade inte något problem att hitta bl a Singapore Airlines, THAI, Air China, Lufthansa flygningar, så det måste vara unikt problem med ANA.
 

jimmy_h

Medlem
Stannar gärna hellre i Syd än i Akl, därav mitt försök att komma med 21:15 turen från Syd med NZ (går bara lördagar)
Tg landar 20:00 i Syd men min conx time är 1h30min :(

Om jag landar fre kl 20:00, får jag åka lör 21:15? Det är mer än 24h
 

Dr. Miles

Expert
Om jag landar fre kl 20:00, får jag åka lör 21:15? Det är mer än 24h

Det är inte alltid praktiserat men det finns oskrivna regler hos US Airways Dividend Miles där stopover får endast att ske i Star Alliance hub.
Sydney är icke Star Alliance hub och om du råkar på en agent som kollar noga regelboken kan det hända att du inte får ta stopover i Sydney.

Men det går att köra agentroulette.
 
Toppen