Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Jag sitter med USDM i telefon just nu och bränner alla poäng, manuell biljettering av den sista resan tar lite tid men jag hoppas att dom blir klara snart innan Skype lägger ner... :)

Suck, har varit lite mycket i den "allmäna" världen så man han ej bränna USDM poängen före stoppet... :(
Tänkte ha bokat en t/r med familjen till Asien men nu får det väl bli att ta "bara" frukan med på någe roligt istället. :)

Suck, har varit lite mycket i den "allmäna" världen så man han ej bränna USDM poängen före stoppet... :(
Tänkte ha bokat en t/r med familjen till Asien men nu får det väl bli att ta "bara" frukan med på någe roligt istället. :)
Du har helt til March 25 at 11:59 p.m. CDT dvs. ca. 6 timer og 40 minutter endnu!

Har en USDM-resa nu 05.April - 09.April: BKK-KIX-TPE-HKG-SGN i C med CX och JAL. Om jag skal få CX F måste jag forändra til: BKK-HKG-HND. Är det möjligt at ändra utan at avboka, eller bäst at avboka och boka nya två one way? Poeng är det samma, men det är cherry blossom i Japan så lite svårt at hinna biljetter. Vad säger expertisen? :)

Har en USDM-resa nu 05.April - 09.April: BKK-KIX-TPE-HKG-SGN i C med CX och JAL. Om jag skal få CX F måste jag forändra til: BKK-HKG-HND. Är det möjligt at ändra utan at avboka, eller bäst at avboka och boka nya två one way? Poeng är det samma, men det är cherry blossom i Japan så lite svårt at hinna biljetter. Vad säger expertisen? :)
Jag tror inte att man kan boka en ny bonusresa / ändra en befintlig bonusresa bokad med US Airway Divdidend Miles längre.
Prova att ringa dit först och ta reda på om det går att ändra överhuvudtaget.

Jag tror inte att man kan boka en ny bonusresa / ändra en befintlig bonusresa bokad med US Airway Divdidend Miles längre.
Prova att ringa dit först och ta reda på om det går att ändra överhuvudtaget.

Men om jeg kansellerer bokningen vil vel poengene gå tilbake til konto? Eller forsvinner de ut i intet pga mergeren tro og må legges til manuelt?

Tror jag ringde i torsdags, den 26:e och försökte boka om första och sista sektor, BA från och till Italien. Fanns vissa lediga platser, men dom passade inte med mina anslutningar. Ergo: den 26/2 verkade det som att det inte var stopp att boka om, men det var lite dålig överensstämmelse med platser som jag såg hos BA och vad agenten såg.

Är det någon som har kvar USDM poäng? Jag tittar på en QR 2-for-1 för familjen men eftersom infant räknas som adult blir det inte så förmånligt. Så det vore optimalt att köpa min frus stol på USDM + infant :)

Är det någon som har kvar USDM poäng? Jag tittar på en QR 2-for-1 för familjen men eftersom infant räknas som adult blir det inte så förmånligt. Så det vore optimalt att köpa min frus stol på USDM + infant :)

Sista dagen det gick att boka bonusresor med USDM var 25 march. Så har man dessa kvar måste man föra över till AA för att kunna använda poängen.

Toppen