Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Kigger lidt på muligheden for at komme "hele vejen rundt" i first. Kommentarer og forslag til andre muligheder er meget velkomne :)

Mulighed 1)
Los Angeles - Tokyo, Japan Airlines
Tokyo - Hong Kong, Cathay Pacific
// Destination //
Hong Kong - Doha, Cathay Pacific
Doha - London, Qatar Airways
// Laaaaaaangt stop over //
London - Dallas, American Airlines

Mulighed 2)
Los Angeles - London, American Airlines
// Laaaaaaangt stop over //
London - Doha, Qatar Airways
Doha - Hong Kong, Cathay Pacific
// Destination //
Hong Kong - Tokyo, Cathay Pacific
Tokyo - New York, Japan Airlines

Der er fordele og ulemper ved begge muligheder og jeg har endnu ikke undersøgt om der findes pladser, men de opfylder reglerne.
 

henrik l

Medlem
Kigger lidt på muligheden for at komme "hele vejen rundt" i first. Kommentarer og forslag til andre muligheder er meget velkomne :)

DOH-HKG, eller vice versa blir nog akilleshälen. Cathay kör vad jag inte inte F på den sträckan. Ett alternativ hade varit att ta ett hopp DOH-BOM i och sedan vidare i F med Cathay, men vad jag kunde se senast hade dom numera bytt flygaplanstyp på sträckan:(
 
DOH-HKG, eller vice versa blir nog akilleshälen. Cathay kör vad jag inte inte F på den sträckan. Ett alternativ hade varit att ta ett hopp DOH-BOM i och sedan vidare i F med Cathay, men vad jag kunde se senast hade dom numera bytt flygaplanstyp på sträckan:(
Jeg fik den op som First de dage jeg søgte med British Airways søgemaskine, men jeg ville nok vælge at flyve direkte med Cathay Pacific hvis der ikke first på Doha-Hong Kong den dag det eventuelt måtte blive aktuelt. På den anden side... Qatars helt nye first class på A380... Ååååhh valgmuligheder :)
 
Jag letar awardplatser i Februari från Stockholm till Abu Dhabi via Doha med Qatar. Jag hittar Stockholm-Doha tur och retur men Doha-Abu Dhabi finns ingenting. Tittar jag i tex November finns massor av platser, kollar jag i tex April finns platser men i Jan/Feb visas ingenting. Är det någon som kan ha en aning varför? (söker på British Airways sida)
 

agehall

Medlem
De kanske inte har släppt några platser där? Eller så är de slut. Jag skulle ha nöjt mig med Stockholm-Doha och sedan bokat den sista sträckan med cash eller haft is i magen och hoppats på att det dyker upp platser.
 

Dr. Miles

Expert
De kanske inte har släppt några platser där? Eller så är de slut. Jag skulle ha nöjt mig med Stockholm-Doha och sedan bokat den sista sträckan med cash eller haft is i magen och hoppats på att det dyker upp platser.

Ombokning kostar "bara" 150 USD (utan status) så att vänta tills platsen dyker upp är ett alternativ istället för att köpa en separat biljett mellan Doha-Abu Dhabi.

Jag undrar dock om man blir debiterad som First class award för hela resan eller ej om man tar Doha-Abu Dhabi i First class (Qatar Airways kör First class + Economy class på deras narrow-body plan inom Mellanöstern).
 
Bokade precis följande:

Paris - Doha Qatar Airways First (A380)
Doha - Kuala Lumpur Qatar Airways Business (777-300ER)
Kuala Lumpur - Hong Kong Cathay Pacific Business (777-300)
Hong Kong - London Cathay Pacific First (777-300ER)
London - Paris British Airways Business (A320)

Ska bli kul att få testa Qatar Airways första klass i deras A380 om de nu har fått planen i drift tills nästa år det vill säga. Hoppas även på att få testa Cathay Pacifics första klass om de nu inte gör någon ökänd equipment change precis innan avgång. *Håller tummarna*
 

jumbooze

Medlem
Bokade precis följande:

Paris - Doha Qatar Airways First (A380)
Doha - Kuala Lumpur Qatar Airways Business (777-300ER)
Kuala Lumpur - Hong Kong Cathay Pacific Business (777-300)
Hong Kong - London Cathay Pacific First (777-300ER)
London - Paris British Airways Business (A320)

Ska bli kul att få testa Qatar Airways första klass i deras A380 om de nu har fått planen i drift tills nästa år det vill säga. Hoppas även på att få testa Cathay Pacifics första klass om de nu inte gör någon ökänd equipment change precis innan avgång. *Håller tummarna*
Hej och grattis, hur mycket skatter & avgifter blev det på denna?
 
Toppen