Senaste nytt

US Airways Dividend Miles 100% Share bonus (t o m 2013-OCT-15)

Alf,

Vi håller tummarna! Har du tur slipper du vänta in de 12 dagarna.

Det blir att vänta in de 12 dagarna enligt svar från US Airways

Thank you for contacting US Airways.

On September 30, 2013 new accounts could receive Shared Miles, but not Share Miles to another account. That was changed on October 1, 2013. Dividend Miles accounts less than 12 days old now are not permitted to Buy, Share, or Gift miles.

Buy, Share, and Gift Miles transactions can take up to 72 hours to process, and for the miles to appear in the account. Miles you buy, share, or gift, do not count towards Preferred status. Buy, Share, and Gift Miles transactions are nonrefundable.

Var riktigt nervös hela dagen. hade väntat med att använda denna kampanj tills igår då jag förde över miles till en kompis konto. Han öppnade kontot i maj men aldrig köp eller fört in några miles på det så helt nytt var det inte. I varje fall kom det inte in några miles igår, imorse var det inte heller några miles på kontot, efter lunch var det fortfarande en nolla, efter skolan hade inget hänt. Men nu 18:30 såg jag att milesen och bonusen hade kommit in på hans konto och jag kunde äntligen göra en share tillbaka på mig själv. Den postade direkt på mitt konto däremot. Riktigt läskigt var det att vänta så länge och vara så nära deadlinenen, bara ungefär 14 timmar kvar nu.

Här skulle det delas! Sittandes i F loungen i BKK med en halvtimme till boarding (hade jag väntat till jag landade hade det varit för sent) började jag fippla med att flytta miles mellan familjens konton. Herr till fru och fru till herr gick bra. När jag sedan blandade ihop medlemsnummer mellan sönerna och blev stressad över att inte milesen inte hade gått över gjorde jag en del mindre begåvade transaktioner. Resultat: 52km flyttade helt utan bonus "!%#!#. Så för att få tillbaka en del av de förlorade pengarna säljes härmed mina använda Royal Orchid spa kalsonger till högstbjudande :p
image.jpg

Var riktigt nervös hela dagen. hade väntat med att använda denna kampanj tills igår då jag förde över miles till en kompis konto. Han öppnade kontot i maj men aldrig köp eller fört in några miles på det så helt nytt var det inte. I varje fall kom det inte in några miles igår, imorse var det inte heller några miles på kontot, efter lunch var det fortfarande en nolla, efter skolan hade inget hänt. Men nu 18:30 såg jag att milesen och bonusen hade kommit in på hans konto och jag kunde äntligen göra en share tillbaka på mig själv. Den postade direkt på mitt konto däremot. Riktigt läskigt var det att vänta så länge och vara så nära deadlinenen, bara ungefär 14 timmar kvar nu.

Tack för påminnelsen jag fick när jag läste ditt inlägg. Trodde deadline var 31 okt, så nu blev det bråttom att flytta tillbaka från hustruns konto. Tog dessutom 48 tim innan transaktionen bekräftades mot de vanliga 72 sekunderna.

Jag har genomfört "share" för såväl mig själv som för min sambo. Nu gäller det bara att hitta något att göra för poängen.

Toppen