Senaste nytt

Urgent Behöver snabb hjälp med sonens flyg till Vietnam idag.

Försök att förklara det till fattiga studenter när resebyrån pris är över 1000 kr billigare än hos flygbolaget. Men jag håller med om konceptet.
Det blir lättare att förklara nu efteråt. "Det här är anledningen att det är billigare".

Men å andra sidan, om de får igenom kompensation som de ska, och har flexibiliteten med tiden, så blev det ju ännu billigare :)

Det blir lättare att förklara nu efteråt. "Det här är anledningen att det är billigare".

Men å andra sidan, om de får igenom kompensation som de ska, och har flexibiliteten med tiden, så blev det ju ännu billigare :)
Stämmer. Biljetterna var runt 4000 sek hos Ticket. Nu får de troligen över 6000 tillbaka (kräver kanske lite blod, svett och tårar). Det hade de nog missat totalt om inte jag/ni var med i bilden. Verkar inte som Thai har informerat dem om sina rättigheter för kompensation. De kommer fram på kvällen istället för morgonen efter en hel del ångest på Arlanda. De ska volontärarbeta på ett sjukhus där i en månad så de har inte missat en stor del av en semesterresa. Tuff att få de att förstå nackdelen med resebryån denna gång, jämfört med en partyresa till Mallorca över en lång helg.

Jag vill ödmjukt påminna om Agehalls bevingade budord, i detta fall särskilt 5 och 6: undvik resebyråer och boka alltid direkt hos flygbolagen.

Budorden finns att läsa här https://www.businessclass.com/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/

Och vi andra kan ödmjukt påpeka att det inte hade hjälpt eftersom flygbolagen skyllde på varandra och Ticket hade ingenting med saken att göra, utöver att någon nämnde att de tyckte man skulle prata med dem.

Försök att förklara det till fattiga studenter när resebyrån pris är över 1000 kr billigare än hos flygbolaget. Men jag håller med om konceptet.
Det är ofta svårt att få folk att förstå det innan man drabbas.

Men det är lite som bälte ombord på planet, folk förstår inte varför det är viktigt uppe i luften, där krockar man ju inte. När man första gången upplevt en rejäl luftgrop så förstår man varför.
Eller varför ska man ha en försäkring, tills den dagen man hade behövt den.

Nu verkar det ju gå bra ändå, en halv dags försening på en längre resa och man inte missat något vitalt är ändå överkomligt, och förhoppningsvis får de den ersättning de har rätt till utan för mycket strul.

Toppen