Ystad
Medlem
Tack.Heter La Perla på ulitsa Marata
Återgäldar ditt tips med ett H-K tips (även om du kanske vet mycket mer om H-K än jag): en rundtur med Star-ferrys "retro färja" - en trevlig upplevelse tycker jag.
Tack.Heter La Perla på ulitsa Marata
Tack för tipset! Är i Hong kong för första gångenTack.
Återgäldar ditt tips med ett H-K tips (även om du kanske vet mycket mer om H-K än jag): en rundtur med Star-ferrys "retro färja" - en trevlig upplevelse tycker jag.
I have been there, done that, got the T-shirt. Men i BKK blev jeg så syg fra en østersplatte at jeg vist aldrig skal prøve igen. I Vadehavet kan jeg æde alt - råt for usødet@pep det är klart man skall äta ostronen råa. Det borde du som dansk veta...
En av mina bästa ostron-upplevelser är från Vadehavet - stående ute på en ostronbank, ta upp ostronen och äta dom levande/råa. En riktig delikatess. Testa en ostronsafari någon gång - så förstår du![]()
Om du nu har T-shirten borde du ju veta att det har mer med hanteringen att göra. Dåligt hanterade skaldjur är ingen hit någonstansI have been there, done that, got the T-shirt. Men i BKK blev jeg så syg fra en østersplatte at jeg vist aldrig skal prøve igen. I Vadehavet kan jeg æde alt - råt for usødet![]()
OT (Undskyld, @Magnus8 ): Håndtering er een ting. Dyrenes levested i potentielt stærkt forurenet vand er vel mindst ligeså afgørende faktor? Og, hvis omsætningen (salget) af et parti østers går langsomt stiger risikoen for infektion nok også en del.Om du nu har T-shirten borde du ju veta att det har mer med hanteringen att göra. Dåligt hanterade skaldjur är ingen hit någonstans![]()
Här kastas det bensinbomber. Två vägtullsstationer brinner utanför hotellet.