Senaste nytt

Uppror bland Pandionmedlemmar ?!

Tror ni SAS kan lyckas få ut någon bra publicitet till den breda allmänheten(Svensson) i just detta ärende?

Absolut, de här artiklarna är ju rena gratisreklamen för ledningens besparingar "titta, de rika gnäller också, men alla får vara med och dra lasset" med tanke på att detta föregåtts av kraftiga personalbesparingar.

Kan det hela på något märkligt vis leda till något positivt för nuvarande Pandion medlemmar?

Det har jag svårt att se. Jag tror detta kan leda till något positivt för alla som velat att en ny "officiell" nivå ska komma som ersätter Pandion...

Håller med dig Bwan taskigt mot de som hängts ut tror inte Persson och Falkengren bryr sig nämnvärt angående champagnen

En kommentar...

"Jag är övertygad om att det inte finns en enda medlem av ovanstående bonusprogram som betalar sina resor själv eller med paengar från eget företag. Dens som betalar med egna pengar flyger aldrig business och har då svårt att kvalificera sig. Det här är ett lojalitts program som har till ändamål att inte leta efter billigaste resan utan slussa pengar från företaget till privatresande"

Haha..kanske ska fråga detta geni vem som betalar mina resor.

Last edited:
Flyger relativt ofta tillsammans med en gäng Pandions. Skall titta efter om de är högröda i ansiktet och hoppar jämfota....:D

Återigen ett tydligt bevis på att sensationsjournalistiken (A la Hänt i Veckan) fördärvar dagspressens trovärdighet.

I dagens DI är det ett helt uppslag där man tar upp den indragna champagnen.

di.se - Lyxklubben på SAS rasar - mot slopad champagne

Vi är väl varken hemliga eller någon lyxklubb? (Om vi är det så har jag missat detta - vänligen rätta mig!)

En kommentar...

"Jag är övertygad om att det inte finns en enda medlem av ovanstående bonusprogram som betalar sina resor själv eller med paengar från eget företag. Dens som betalar med egna pengar flyger aldrig business och har då svårt att kvalificera sig. Det här är ett lojalitts program som har till ändamål att inte leta efter billigaste resan utan slussa pengar från företaget till privatresande"

Haha..kanske ska fråga detta geni vem som betalar mina resor.

Den där snubben har ju ingen koll på vad han snackar om. Jag kommer aldrig mer att flyga economy privat. I tjänsten kan jag tänka mig att göra det.

Avundsjukan vet inga gränser skulle jag säga.

Håller med Nyström till fullo. Har,som jag nämnt i annan tråd sagt upp DI prenumerationen samt använder källstidningarna på utedasset på landet. Dagens litteratur består nu av kvalitetsskäl av Bamse och Min Häst. Funderar också på att börja med Fantomen.
Skämt åsido; Det blir ett allt större problem att sensationsjournalistik tar upp yta i dagspress. Tyvärr är det också så att läsare i allmänhet tror att allt är sant.
Skall dessutom likt Agehall helt avstå från privat economy framledes..........

Last edited:
Jag tyckte att det var kul med en bild på Jacob Wallenberg i DIs artikel. När jag såg honom senast var det i Galleries First på LHR T5. En Pandion som tröttnat på avsaknaden av champagne i SAS och nu drack sig otörstig i BA loungen? :D

Till hans försvar bör tillägas att jag inte såg honom dricka något alls.

Jag bara undrar på den här journalistiska nivån som Aftonbladet, Dagens Industri och Dagens Nyheterna har. Alltså alla berättar om en "Lyxklubb" att det skulle vara en gammaldags herr klubb - typ.

Trots allt tycker att DI vinner kampen med artikeln "di.se - De flyger i SAS gräddfil" där de har till och med hämtat bilder om de som är medlemmar i EBP plus gör en lista av dessa med titel och företaget var de jobbar. Och att de här människorna kallas som "Lyxresenärer" tycker är ju bara pinsamt. OBS: Jan Carlzon är inte med på denna lista. :confused:

Snälla DI.se. Om ni har inget att skriva så lägg ner er verksamhet! Det borde finnas intressantare ämnen att skriva runt om kring ekonomi än vilka är EBP medlemmar på SAS. Ett bra exempel skulle vara som "Vilken påverkan kan Kinas nya president ha för en av världens största ekonomier", men nej. Di.se vill skriva om SAS, SAS och ännu en gång om SAS och allt av en bitter journalist som förmodligen inte fått EBG för 2012 eller är jag helt fel ute?

Sorry min bitter ton men jag som tyckte att Dagens Industri var någon gång en kvalitets tidning men inte längre...

Jag tyckte att det var kul med en bild på Jacob Wallenberg i DIs artikel. När jag såg honom senast var det i Galleries First på LHR T5. En Pandion som tröttnat på avsaknaden av champagne i SAS och nu drack sig otörstig i BA loungen? :D

Till hans försvar bör tillägas att jag inte såg honom dricka något alls.

Som sann affärsman hade han nog snarare insett att han får bra mycket mer för degen på BA ;)
Gissar på att Wallenbergare struntar rätt hårt i lojalitet utan flyger det som passar bäst och ger mest för pengarna, så långt fram som möjligt.

Toppen