Senaste nytt

Uppgraderingsformuläret

Sorry 4 platser reserverade var dåligt uttryckt.

På EF står det idag:
X Blocked på 3 platser
Available på 1 plats
Occupied på 4 platser

Vid ett tillfälle visade ANA att det var Availability på first upgrade = REQ, på planet men nu visar de inte det längre.

Vilken är uppgraderingsklassen på Swiss i First, dvs vilken First klass ska man leta efter?

Jag har bläddrat med ANA igenom massvis av dagar men de visar inte availability i LX first en endaste dag men det har diskuterats i andra trådar.

Nåja, man får väl stå ut med C :D

Om du nu har tillgång till ExpertFlyer är det bokningsklass "O" du letar efter. För Swiss kan man söka direkt i ExpertFlyer.

I Expert Flyer behöver man ju inte ens veta bokningsklasserna! Det är ju bara att kryssa i de kabiner man vill söka efter (bokningsklasserna anges inom parentes ojmr). Dock måste du använda "Awards and Upgrades" sökningen och inte den vanliga.

Nu funkar det......finns dock inte platser på utresan med LX 14, men väl på hemresan med LX 17. Ska man slå till eller finns det chans att det öppnar sig med platser på utresan? Någon som har känsla för detta?

Vi åker i september.

Tock

LX kan mycket väl släppa fler säten närmare avgång, om det inte är fullt i business. Det har jag iaf utnyttjat tidigare.

Ja....returflighten går vid 18-snåret så det är ju inte helt optimalt om man tänker på att utnyttja möjligheterna i First....hmm hmmm. Nu är ju inte business helt skruttigt heller så jag får väl lägga in en alert i Expertflyer och avvakta.

Eller vad tror du om att be EB-personalen om att lägga in en förfrågan? För det måste de väl kunna eller? Frugan fyller jämt och det skulle vara grejt med en First-resa på utresan.

Jag är faktiskt inte säker på om EB kan göra requests till F, men det kostar inget att fråga. Vore jag som du skulle jag nog prova att ringa och se vad de kan göra.

Tack för det moraliska stödet. Ska göra ett försök i morgon. Kommer givetvis att meddela utfallet av samtalet. Har dock onda aningar om att det inte funkar.

FORMULÄRET FUNKAR!

Jag har fått hemresan i F! :cool:

Nu väntar jag bara på att LX ska släppa platser till utresan!

Tror att jag läste någonstans att Swiss skulle ta bort möjligheten till uppgradering till First med businessbiljetter i bokningsklass Z. Någon fler som har samma info?

Toppen