David Granström
Medlem
Flyger CPH-PEK i slutet av juni och köpte SK Economy Extra biljetter. Kostade €140 per sträcka att uppgradera till Business via Optiontown. Kanske kan vara något liknande CPH-BKK?
Det lät som ett riktigt bra pris!
Flyger CPH-PEK i slutet av juni och köpte SK Economy Extra biljetter. Kostade €140 per sträcka att uppgradera till Business via Optiontown. Kanske kan vara något liknande CPH-BKK?
Jag har provat att boka några resor på sas.se (ej discounted) och sedan knappat in biljettnumret på Optiontown med hittills har jag inte lyckats få någon uppgradering. Har då avbokat biljetten, SAS har ju via webben 24h öppet köp.
Flyger Arlanda - Trondheim med SK på onsdag. Försökte uppgradera via OT men fick meddelandet att det inte var möjligt. Det är en riktigt billig biljett så det måste innebära att det finns en begränsning gällande bokningsklasser. Nåväl, det blir ju 2 st flighter till på min väg mot EBG
Jag bumpar en gammal tråd - hoppas ok!
Jag är i full fart med att boka ett tiotal resor ARN-CDG och ARN-LHR under 2012. Med ovanstående resonemang, är det då bättre att boka via Blue1 (om man flyger economy) till t ex London och sen försöka uppgradera med OT? Resor med Blue1 kvalificerar väl också till högre EB-nivåer? Finns det några nackdelar, t ex färre EB-poäng? Det är samma priser som på SAS sajt.
Blue1 har slutat att flyga på LHR och CDG! Resor med Blue1 kvalificerar till högre EB-nivå. Om man är bokad i Y,S,B samt förstås businessclass så berättigar det till 200% intjäning(med SAS Y,S,B bara 150%)
Jag bumpar en gammal tråd - hoppas ok!
Jag är i full fart med att boka ett tiotal resor ARN-CDG och ARN-LHR under 2012. Med ovanstående resonemang, är det då bättre att boka via Blue1 (om man flyger economy) till t ex London och sen försöka uppgradera med OT? Resor med Blue1 kvalificerar väl också till högre EB-nivåer? Finns det några nackdelar, t ex färre EB-poäng? Det är samma priser som på SAS sajt.
Blue1 har slutat att flyga på LHR och CDG! Resor med Blue1 kvalificerar till högre EB-nivå. Om man är bokad i Y,S,B samt förstås businessclass så berättigar det till 200% intjäning(med SAS Y,S,B bara 150%)
Tack! Jag försökte precis boka via Blue1, och inser att de givetvis trafikeras av SAS-flighterna. Således borde det vara mer strategiskt att boka via Blue1...
EDIT: Inser hur dumt det jag nyss skrev är. Trafikeras flighterna av SAS spelar det ju ingen roll.
/Bernie