Senaste nytt

Uppgraderingar syns inte hos Strawberry

Har vid några tillfällen på senare tid uppmärksammat att uppgraderingar inte syns i appen eller på hemsidan. Då jag varit i kontakt med hotellen så säger dom att den garanterade uppgraderingen som Platinum är genomförd i deras system. Kan det hänga ihop med deras byte av system på hotellen som genomfördes för några veckor sedan?
 
Fått samma svar. Varpå uppgraderingen sedan syns i appen. Tyvärr tror jag att dom ljuger.
Man kan ju inte utesluta att även det kan vara förklaringen. Jag tror dock att det även är något systemrelaterat. Detta då jag vid något tillfälle fått ett rumsnummer presenterat i appen och att det står standardrum, men då jag checkar in så är det en rumstyp i högre kategori (med samma rumsnummer som tidigare). Senast var för två dagar sedan jag var i kontakt med hotellet då det var bekräftat att det var uppgraderat, men det syns fortfarande inte i appen eller på hemsidan.
 

Lollet

Medlem
Jag är ganska säker på att det går att uppgradera utan att det syns i appen. Jag har haft någon bokning där appen sagt standard, men jag har redan vart placerad i en bättre kategori.
Jag vet inte om det är menat att det inte ska synas eller om det bara beror på det nya bokningssystemet.

Jag kan förstå att i vissa tillfällen är det kanske smartare att ”gömma” uppgraderingen.
Jag har en bokning där jag vet att jag är uppgraderad till svit på förhand, men om dom skulle flytta ner mig till ett superior (som är det enda jag egentligen har rätt till) så kommer jag ju bli besviken när jag såg att jag hade en svituppgradering innan.
 
Jag är ganska säker på att det går att uppgradera utan att det syns i appen. Jag har haft någon bokning där appen sagt standard, men jag har redan vart placerad i en bättre kategori.
Jag vet inte om det är menat att det inte ska synas eller om det bara beror på det nya bokningssystemet.

Jag kan förstå att i vissa tillfällen är det kanske smartare att ”gömma” uppgraderingen.
Jag har en bokning där jag vet att jag är uppgraderad till svit på förhand, men om dom skulle flytta ner mig till ett superior (som är det enda jag egentligen har rätt till) så kommer jag ju bli besviken när jag såg att jag hade en svituppgradering innan.
Fast den garanterade uppgraderingen brukar ju synas. Detta är något som jag upplevt frekvent på senare tid.
 

FFlash

Medlem
Sett rumsnumret utan nåt som helst tecken på uppgradering men noterat on arrival att rummet var flera kategorier uppat.
Jo, bra eller inte, beror väl på…
 

Lollet

Medlem
Fast den garanterade uppgraderingen brukar ju synas. Detta är något som jag upplevt frekvent på senare tid.
Jag har 2st bokningar på samma hotell som snart ska gå över till det nya bokningssystemet. Där ser jag uppgraderingen på ena bokningen. Men andra bokningen står det ”Hotellrum” på.

Jag tror iaf inte att dom ljuger när dom säger att det redan är uppgraderat.
 

intuition

Medlem
har nu också upplevt att inget syns i appen eller på sajten. Det står tex "Std Dubbel". Sedan kommer det ett rums nummer och benämns fortfarande "Std Dubbel" men när man kommer tilll just det rumsnumret är det en uppgradering. Nu senast Clarion Arlanda

Det kanske aldrig var meningen att vi skulle kunna se uppgraderad klass i appe/sajt. Det dök väl lite oväntat upp för inte så länge sedan?
Hur som helst, det är olyckligt. Lika väl som att receptionen säger "Vi har uppgraderat dig" när man checkar in ansikte-mot-ansikte kunde väl appen säga det samma?
 

guwonder

Medlem
It was indeed unexpected for me when I first noted that upgraded room type would show up in the app. I could be mistaken about this but I think that the upgrade situation was perhaps showing in the app for me at least before July 2023. I say that because in July was when I went to the app to see if the Clarion Malmo Live had upgraded me as a Platinum. [They hadn’t, based on checking the app repeatedly before and after changing rooms due to bad wifi.]
 
Toppen