Varför behöver man betala extra fuel surcharge (929 SEK) och skatter (603 SEK) när man uppgraderar?
UK APD bör inte spela någon roll då det är bara ett byta i London.
Jag tycker det är rätt dyrt med tanke på att originalbiljetten kostade 17 000 och mina tidigare uppgraderingar kostat runt 5000, men visst uselt kanske var att ta i.
Men den glada överraskningen var iaf att det över huvud taget gavs ett pris via MMB. Nu håller vi tummarna för avios platser istället
När jag uppgraderade Bangkok->Zurich på THAI från Business till First kostade det runt 6.000 SEK.
Även om denna uppgradering ingår mellan Stockholm-London tycker jag att det är dyrt.
2 gånger x 9.853 SEK kan man köpa discounted Business class biljett till Johannesburg under rea.
Detta var nyheter för mig - har aldrig fått pris på multi-leg tidigare, utan alltid behövt ringa (det som tråden handlade om från början delvis). Uselt pris förvisso, men betyder det kanske att de håller på att få ordning på lösningen? Noterbart är att det bara funkar om jag vill uppgradera både ARN-LHR och LHR-JNB, annars får jag det vanliga felet.