Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, du tänkte så. Måste man bort till SAS på F-piren? Kan de inte lösa detta vid "vanliga" SAS-disken vid loungerna?

Jag har aldrig funderat på hur man kan komma ut efter passkontrollen på F-piren. Normalt är jag mest intresserad av att komma ombord när jag väl hamnat där. Men du har säkert rätt att man måste "spela ankommande". Verkar dock som ett mycket krångligt sätt att få loungetillgång. Swedavia kanske skulle börja köra guidade turer på detta tema. Ser reklamen framför mig:

"Varför inte hänga med på vår guidade rundtur på Arlanda? Du får två säkerhetskontroller, både vanlig och fasttrack. Ett flertal passkontroller, passage genom tullfiltret och som avresande resenär en unik möjlighet att studera bagagekarusellerna! Endast 240 SEK eller 10000 SAS-poäng." :p

Det ligger en säkerhetskontroll direkt efter passkontrollen. Där brukar det vara heltomt förutom uttråkade säkerhetsvakter

Jag har också blivit hänvisad av loungepersonalen till servicedisken. Säger numera till vid incheckningen och sedan ställer jag mig vid servicedisken och väntar tills personalen dyker upp (ja, jag är vid dessa tillfällen ute väldigt tidigt). Sedan blir det till att ringa på klockan så att passkontrollanterna dyker upp och därefter möta personalen vid säkerhetskontrollen, som alltid ser lika förvånade ut när någon dyker upp. ;)

Jag har också blivit hänvisad av loungepersonalen till servicedisken. Säger numera till vid incheckningen och sedan ställer jag mig vid servicedisken och väntar tills personalen dyker upp (ja, jag är vid dessa tillfällen ute väldigt tidigt). Sedan blir det till att ringa på klockan så att passkontrollanterna dyker upp och därefter möta personalen vid säkerhetskontrollen, som alltid ser lika förvånade ut när någon dyker upp. ;)

Be någon Swedavian att släppa ut dig via personalutgången, då slipper du "allt"...

Avsluta snyggt nu då, OT. Behöver poängen och vill dessutom sitta långt fram i DAT MD-83 på SK1624 DUS-ARN.

upload_2016-4-13_15-35-44.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen