Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansökte om uppgradering på ARN-HKG på fredag från Go till Plus för 120€ vilken ser ut att ha gått igenom, blev till synes uppgraderad till plus. Är lite oklar dock över vilken bokningsklass hamnar i och därmed hur många poäng jag får, men det gissar jag att någon kan svara på som varit med om liknande?
Grattis!
Man hamnar i någon klass som ger Plus Saver-intjäning. Ny bokningklass kan du se på saudia > Welcome to Saudi Arabian Airlines - Manage Bookings -> e-Ticket -> fyll i detaljer.
Du får nytt etkt när OT går igenom, kom ihåg det, så du inte försöker kolla gamla.

Grattis!
Man hamnar i någon klass som ger Plus Saver-intjäning. Ny bokningklass kan du se på saudia > Welcome to Saudi Arabian Airlines - Manage Bookings -> e-Ticket -> fyll i detaljer.
Du får nytt etkt när OT går igenom, kom ihåg det, så du inte försöker kolla gamla.

Tack för snabbt svar, nöjer mig mer än väl med att man får motsvarande Plus Saver. I mitt fall betyder det 1500p extra då jag än bara är EBS.

Kan man ansöka om uppgradering vid skilda tillfällen för outbound & return eller är det så att om jag väljer att bara söka för Outbound idag och inte min return så kan jag inte söka min return alls?

Kan man ansöka om uppgradering vid skilda tillfällen för outbound & return eller är det så att om jag väljer att bara söka för Outbound idag och inte min return så kan jag inte söka min return alls?
Det går att göra vid olika tillfällen. Har själv sökt för enbart ena benet, sedan några dagar senare gått in och sökt även för andra benet. Då på en intra-EU-flygning, och alla OT gick igenom.

• Gilla
Reactions: JSQ
Om jag via OT får en upgrade på en SK-biljett ARN-PRG från Go till Plus/FullFlex, går det då att boka om den biljetten som en Plus-biljett eller ligger den i det fallet kvar som en Go-biljett?

Om jag via OT får en upgrade på en SK-biljett ARN-PRG från Go till Plus/FullFlex, går det då att boka om den biljetten som en Plus-biljett eller ligger den i det fallet kvar som en Go-biljett?
Kan inte svära på att det alltid är så, men i de fall jag fått genom uppgraderingar inom Europa så har det blivit en Z-biljett och jag har kunnat boka om fritt.

Enligt "reglerna" gäller den ursprungliga biljettens regler. Dvs. att SAS Go inte kan ombokas/ändras. Men det finns flera här på forumet vittnar om att det har gått att omboka enligt den uppgraderade biljettens regler.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen