Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känsla ... Baserad på egna erfarenheter och det som nämnts i detta forum. Om vi räknar alla som signat sig på OT på Long-Haul vs de som går igenom...

SAS har relativt dyra priser i Business jmf med andra bolag (eller sällan kampanjer just i C- klass) så att få släppa på OT annant än i sällsynta fall riskerar att undergräva deras prismodell...

Sorry, det kan jag inte... . Nöjer mig att konstatera att chanserna är så pass små att jag personligen hellre tittar på andra alt.

Snarare är det väl att OT brukar gå igenom när den bokade klassen är full, så att dom skall slippa göra opup, men med Courtesy Upgrade för EBD minskar ju den risken också, så svaret är väl att ingen vet...

Ingen OT till C, ARN-HKG eller HKG-ARN.
Det som störde mig mest denna omgång, var hur sent avslagsmailen skickades ut.
Mot HKG kom mailet 15 tim innan avgång och mot Arlanda kom mailet 12 tim innan.

Longhaul hitrate: 2/14
Europa/inrikes hitrate: 6/6

Man kan ju inte avbryta en redan genomförd uppgraderingsförfrågan via Optiontown. Skulle en incheckning "i förtid" vara ett sätt att garanterat inte bli uppgraderad via OT och ändå få tillbaka pengarna?

(Anledningen till att jag frågar är att jag sitter med familj och skall hem från HKG imorgon, vi är just nu seatade ganska uselt i Go (mitten rad 4 st) och vill helst kunna checka in och välja bättre platser. Detta hellre än att vänta ut OT. Vi blev uppgraderade till C på vägen hit vilket iofs inte skall ha någon betydelse för den här OTn.)

Det har väl hintats om att en online-incheckning ska försvåra för OT-uppgradering men likt mycket annat med OT så är det väl ingen som vet det säkert?

Japp, det står följande i bekräftelsemailet vid sign up: Your upgrade decision will be emailed to you normally between 1-3 days before departure but no later than 4 hours before departure. We advise you to wait for your upgrade decision before you check-in for your flight, as it might impact your upgrade decision.

Det är snarare så att skall OT gå igenom så skall det vara fullbokat i C klass, men där några Fullt betalande pax, bokar av i sista stund plus att inga EBG/EBD tingat dessa platser via poäng alt cashupgrade...

Så sannolikheten att OT går igenom på long-haul är ytterst liten.

Jag har 12/12 på long haul (alla till/från USA).

Bättre att köpa C med annat flygbolag.

OW alliansen österut och JV atlantic brukar ha riktigt bra
C- klass priser (speciellt under långhelger och sommar)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen