Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

drW

Medlem
Blivit uppgraderad Frankfurt till Arlanda men min resa börjar på samma biljett i Lisabon där första delen är med lufthansa. Vad gäller då vad gäller lounge, fasttrack och bagage? Lite oklart för mig.
 

Kronholm

Medlem
SK997 CPH-PVG lördag 21 Nov. Jag hade hoppats på att för första gången flyga business men icke, 30h före avgång kommer beskedet att jag får sitta kvar i Go. Noterar att det fortfarande säljs businessbiljetter men som andra redan skrivit, detta verkar sakna betydelse för Optiontowns algoritm. Jag får nöja mig med ett loungebesök och att jag sitter vid en nödutgång (och att pengarna kommer tillbaks, ca 400e).
 
SK997 CPH-PVG lördag 21 Nov. Jag hade hoppats på att för första gången flyga business men icke, 30h före avgång kommer beskedet att jag får sitta kvar i Go. Noterar att det fortfarande säljs businessbiljetter men som andra redan skrivit, detta verkar sakna betydelse för Optiontowns algoritm. Jag får nöja mig med ett loungebesök och att jag sitter vid en nödutgång (och att pengarna kommer tillbaks, ca 400e).


testa med poäng vid gate/incheckning !?
 

Rasmus.H

Medlem
Blivit uppgraderad Frankfurt till Arlanda men min resa börjar på samma biljett i Lisabon där första delen är med lufthansa. Vad gäller då vad gäller lounge, fasttrack och bagage? Lite oklart för mig.

Jag antar att LH-flighten sker i ekonomi. Vet inte hur hårda de är i Lissabon men man brukar endast få lounge m.m på den flygplats man flyger premium ifrån. Alltså inga extra services i Lissabon tyvärr.
 

henke12

Medlem
Du har nog rätt. För mig spelar det mycket liten roll denna gång men det borde gå att få tydligare för kunderna vad som gäller vid optiontownuppgraderingar.
Så länge det finns flygbolag med olika regler och giltiga anslutningar med dessa flygbolag så kommer problemet/otydligheten att finnas.
Däremot är det nog endast ett väldigt sparsamt antal som upplever problemet så det är nog försumbart tycker flygbolagen gissar jag
 

olo

Medlem
Blivit uppgraderad Frankfurt till Arlanda men min resa börjar på samma biljett i Lisabon där första delen är med lufthansa. Vad gäller då vad gäller lounge, fasttrack och bagage? Lite oklart för mig.
Som tidigare sagt så gäller bara de förmånerna för den flighten. Bagage verkar styras av första flighten.
Just från Lissabon verkar detta klokt då du får lounge-access på FRA. På Lissabon är det ANAs (flygplatsbolaget) lounge som gäller och där går det att komma in med allehanda kort eller betalning som brukligt vid en tredjepartslounge.
Fast tracken (the green mile/point(?)) är ett skämt, så den är inte mycket att sakna.
 
  • Gilla
Reactions: drW
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen