Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var det som hände mig. Inte för att vara negativ, men min teori är att nu är du också på "över-kvotalistan" och därmed "körd". Lösningen är följande: Använd en annan e-postadress så fungerar det igen, då är du tillbaka i matchen igen... :) Nytt e-postkonto så tycker Optiontown att du är en ny användare - fick igenom två uppgraderingar på raken. Magisk algoritm detta, har i alla fall kommit på att de identifierar användaren enbart med e-postadressen och att när man nått kvotan kan man byta e-postadress. :)

Det är ju lite ironiskt när de i sign-up-processen uppmuntrar en att fortsätta signa-up för ökade chanser. Gränsen verkar ligga kring 10 uppgraderingar per år, så spendera dem vist...

Uppdatering - fick igenom en intra-EU idag trots tidigare nämnda mail. Hade iofs ansökt innan mailet, men kanske finns det ändå hopp! :)

Uppdatering - fick igenom en intra-EU idag trots tidigare nämnda mail. Hade iofs ansökt innan mailet, men kanske finns det ändå hopp! :)
Tror också att det kan vara dåligt om man kör OT via SAS websidan när man är inloggad. Då kan systemet kanske ta hänsyn till antalet poäng må har?
Dessutom kom jag på en annan sak. Kan det vara så att SAS känner mer pengar via OT än om man köpa en plus biljett givet att prisskillnad till en Go biljett är samma? Skatterna är kanske lägre på en uppgradering (bara moms) jämfört med en flygbiljett (moms plus skatter på bränsle plus avgifter). Vad tror ni?

Fick det där mejlet förra veckan angående att man ska spridda OT vidare, då jag vet att det har varit flera misstankar om att efter detta mejl så minskar sannolikheten att få OT. Dock fick jag igenom två på ARN-MMX-ARN imorgon, där det även såg ut att dem har flyttat plus skylten låååångt bak i kabinen.
Dem kanske läser BC :)

Nu har säkert den här frågan ställts/besvarats tidigare, men den här tråden är väldigt lång.
Om jag får igenom en OT på longhaul (HKG i det här fallet), ger business och plus då högsta intjäningen? Dvs 12k resp 9k per enkel, eller blir det 9k resp 6k?
Jag vet att inom europa brukar det bli den högre, så min fråga gäller enbart longhaul.
Sitter och väger om det är värt att betala 419 euro per enkel för C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen