Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
App app app, varför dubbla poäng? *avundsjuk*
Min väska blev två dagar försenad i slutet av december, så jag fick ett mail av SAS i januari att jag skulle få dubbla poäng på alla resor från 1 februari - 3 mars som plåster på såren :D Dessvärre inga långresor inplanerade under perioden :(

Attachments

• IMG_9112.PNG
    IMG_9112.PNG
    151,9 KB · Visningar: 286
Jag (och min sambo) har en flygning till San Francisco den 9:e mars, är bokade i Go men lagt in önskan om uppgradering till Plus och Business via Optiontown. När jag kollar på Expertflyer idag så är alla utom 3 platser (utspridda) i C markerade som occupied.

Vad har ni för erfarenheter kring detta? Är det möjligt att ens uppgradering redan är godkänd och därför redan "tar upp" platser i C eller är det bara allmänt fullt på denna sträckan och redan kört? Kan tillägga att vi ligger på samma bokning.

Följdfråga 1: På hemresan är det betydligt fler lediga platser i C (just nu), men jag har bara ansökt om uppgradering till Plus. Om jag kan klassa ditresan som körd, kan jag kanske tycka det är värt att ansöka om uppgradering till C även på vägen hem. Erfarenheter kring detta? :)

Följdfråga 2: Nu är det ju olika poängintjäning för "vanliga" och "Saver"-biljetter. Vilka klasser hamnar man i vid uppgradering?

Det verkar inte finnas en helt solklar korrelation mellan lediga platser och chansen att bli uppgraderad.

Hemresan från USA skulle jag tycka vara viktigare att uppgradera till business än ditresan, eftersom det är bekvämare att sova då. Men det är ju personligt.

På fråga 2; du hamnar i Saver.

Det verkar inte finnas en helt solklar korrelation mellan lediga platser och chansen att bli uppgraderad.

Hemresan från USA skulle jag tycka vara viktigare att uppgradera till business än ditresan, eftersom det är bekvämare att sova då. Men det är ju personligt.

En till fördel med att resa business från USA och inte från Europa är att dom serverar Ben And Jerry glass vid utresa från USA ombord på SAS :)

Business Class brukar bli bokad bokningsklass Z vid uppgradering via OT.

Nej, den algoritmen får man nog aldrig reda på... Hittills med OT har jag blivit uppgraderad vid 1 av 2 försök. Den som lyckades var på just SFO-CPH. Värre på CPH-NRT.

Jag föredrar dock att vara vaken och ta del av förmånerna, sova kan jag göra någon annanstans :D

En till fördel med att resa business från USA och inte från Europa är att dom serverar Ben And Jerry glass vid utresa från USA ombord på SAS :)

Business Class brukar bli bokad bokningsklass Z vid uppgradering via OT.

Blev snuvad på glassen hem från EWR sist :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen