Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker till Tokyo några timmar efter dig och väntar också på besked från OT. Eftersom det börjar närma sig (det går ju att checka in online nu, och där visar det mig fortfarande i Go, men jag slutförde givetvis inte incheckningen) så verkar det onekligen inte så lovande. Jag hade väldigt bra framgång första gångerna jag testade OT, men nu har jag haft ett antal misslyckade försök.

EDIT: Och där kom domen - ingen uppgradering... Dags att börja fundera på om det är värt att bränna en del poäng på uppgradering. Enda problemet är att jag har två Amex 2-4-1-vouchers, så man behöver ju en del poäng till det.

Om du har 2 st 2-4-1 vouchrar varför bokade du inte en bonusresa på en gång för då? o_O

Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight!
Härligt! Se till att de lägger in EB numret ordetnligt och spara boardingkortet. Mitt nummer har fallit ur flera gånger vid Optiontown, och när jag fått just den typen "subject..." meddelande så har det först bara blivit poäng som för den bokade biljetten, det har inte funkat med omskrivning av biljetten från Optiontowns sida utan jag har fått maila SAS efteråt.

På väg hem från Tokyo nu, och även denna gång misslyckades OT.
Uppgraderade oss med poäng på vägen hit, men denna gång blir det Go för vår del.

Jag åker till Tokyo några timmar efter dig och väntar också på besked från OT. Eftersom det börjar närma sig (det går ju att checka in online nu, och där visar det mig fortfarande i Go, men jag slutförde givetvis inte incheckningen) så verkar det onekligen inte så lovande. Jag hade väldigt bra framgång första gångerna jag testade OT, men nu har jag haft ett antal misslyckade försök.

EDIT: Och där kom domen - ingen uppgradering... Dags att börja fundera på om det är värt att bränna en del poäng på uppgradering. Enda problemet är att jag har två Amex 2-4-1-vouchers, så man behöver ju en del poäng till det.

Puffar frågan igen:rolleyes:

Måste bara få fråga lite igen.... Om det inte finns ett sign up price på det som kommer upp nu när jag skrivit in mig på OT,än mindre se vad en upgrade skulle kunna kosta. Det står rätt och slätt UTo not available, innebär det att det är kört och ingen ide att kolla längre fram då resan är andra veckan i mars? (Milano / Göteborg )
Är det nåt jag missat?
(Har inte lagt till Paypal)
Flighten ser inte ut att vara fullbokad. Hoppas nån vänlig själ har tålamod och kan reda upp mina frågor. Tack.

Så brukar det stå när en flight inte är operated by SAS. T ex om man bokar Sthlm-Montreal via SAS så är sträckan EWR-YUL inte OT-bar. Du har inte råkat få en code share av ngt slag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen