Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom domestic upgrade, ARN-MMX fredag eftermiddag. Lite snabba poäng för €25.
Får väl se om jag kommer iväg dock med tanke på det stundande väderläget...

Jag fick igenom ARN - GOT, studentbiljett köpt på Kilroy travels för 510kr i fredags. Fanns inga vanliga biljetter kvar i GO. Däremot 2600kr Plus Full Flex.

Vet någon om det går att se bokningsregler i efterhand på den uppgraderade biljetten, skulle vara intressant att veta om studentreglerna etc. följde med till Plus-biljetten eftersom det inte finns studentbiljetter i Plus. @Dr. Miles kanske.

Om det var en studentbiljett tror jag att det bokades i V klass.
OK, tack för din tid! Jag kan inte få upp den biljetten längre på SAS hemsida, så jag kan inte kolla.

I min bokningsbekräftelse från Kilroy så blev det "Fare basis: VSZAPOW". Det skulle vara intressant att se om studentreglerna följer med, trots uppgradering.

OK, tack för din tid! Jag kan inte få upp den biljetten längre på SAS hemsida, så jag kan inte kolla.

I min bokningsbekräftelse från Kilroy så blev det "Fare basis: VSZAPOW". Det skulle vara intressant att se om studentreglerna följer med, trots uppgradering.
För ungdom (upp till 25 år) gäller Fare basis: VZZAPOW (enkel), VZZAPRT (t/r).
Antagligen första Z ersatts med S för att det var en studentbiljett (VSZAPOW).

När det gäller uppgradering med OptionTown, har jag förstått att det är originalbiljettens villkor som gäller när det gäller återbetalning, ombokning, stopover osv.
Däremot regler som tillgång till lounge, bagagevikt, fast track osv tror jag att det är enligt uppgraderade klassens villkor.

När det gäller uppgradering med OptionTown, har jag förstått att det är originalbiljettens villkor som gäller när det gäller återbetalning, ombokning, stopover osv.
Däremot regler som tillgång till lounge, bagagevikt, fast track osv tror jag att det är enligt uppgraderade klassens villkor.

När jag pendlade ARN-HEL för ett par år sedan brukade jag uppgradera mina lägsta-pris Blue1-biljetter till Business via OT. Efter att OT gått igenom gick det att fritt ändra avgång (inom 24h-fönstret) i On-Line check-in eller i automaten på flygplatsen. Gick även att byta till SK flights. Antar dock att detta snarare var/är en bugg i check-in-processen än att villkoren faktiskt ändrades.

Jag är mest intresserad av hur systemet ser på att man t.ex har åldersgränser och dylikt i en sådan biljett. Något som aldrig kontrollerats när jag rest som ungdom eller dylikt. Inte ens behövt visa legitimation, på inrikes.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen