Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misslyckad OT på SK996 imorgon. Försökte både plus o business. Pluskabinen ser 70% ledig ut. Undrar varför SAS inte vill ha mer pengar.

Nån som har efarenhet av poänguppgradering vid gate i PEK? Går det ens?

Undrar varför SAS inte vill ha mer pengar.

Skulle det alltid finnas plats för OT (så länge det finns lediga platser) underminerar man faktiskt viljan att betala för Plus/Business i första läget. Eftersom ingen av oss vet de exakta algoritmerna kan det ju vara så att vissa dyra biljetter skulle fungera i detta fall men inte billigare.

Detta med automatiska uppgraderingar av olika de slag tycker jag tyvärr har underminerat första klass i USA eftersom alla vill bli uppgraderade men ingen vill betala för att sitta där i första läget.

Rimligt AA, men poänguppgraderingar släpper SAS oftast igenom om det finns plats tycker jag. Så beteendet är lite inkonsekvent.

Håller absolut med om att det är inkonsekvent och lika glad som jag är för att kunna göra en uppgradering för poäng när jag reser ekonom lika irriterad blir jag när man fyller upp premiumkabinerna så att de är fullt på varje plats eftersom det helt klart blir stimmigare och (tycker jag) mindre personlig service. Gäller de flesta bolag som jag provat även om jag är säker på att det finns undantag.

Fick just mail om uppgradering och sag till min fortjusning att det gar att uppgradera europabiljetter. Dock ar priset de foreslar hogre an vad det skulle kostat att boka biljetterna i plus fran borjan. Vad ar poangen med detta? 100 euro for att uppgradera per biljett per leg, sen ar man inte saker pa att fa igenom den anda.......

Fått igenom två europauppgraderingar nu, båda lite off-peak. Har en CPH-LHR imorgon på ett ganska fullt morgonflyg, den verkar inte gå igenom dock.

Fick igenom mitt första försök. ARN-LHR för €30. Verkar vara en ganska lugnt flyg då de fortfarande säljer platser för 799kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen