Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN-ORD i okt kostar 190/461 och ORD-ARN kostar 179/419 nu.
Undrar om de verkligen har koll på vem jag är varje gång jag kollar! (använt nån annan adress av misstag tom först sen igen med vanliga adressen, samma resultat)

Som ny på forumet tog jag mig friheten att endast läsa några sidor tillbaks men jag lovar att återkomma med en djuplodande analys av hela tråden när tillfälle ges.

När du läst ut HELA den här tråden kan du fortsätta på FlyerTalk som har en mycket längre tråd om OptionTown. Att bara läsa ett par sidor ger dig tyvärr inget statistiskt underlag att basera några slutsatser på.

Vad tusan har hänt med prissättningen på OT?! Uppgraderade flighter till USA i somras till helt normala priser (typ Y för 175 EUR per sträcka).

Tittar nu för CPH-PVG-CPH i oktober (bokade i M, så dyra ekonomibiljetter) och priserna är $374 respektive $350 för Plus, $765 resp $741 för Business. Har aldrig tidigare sett så höga priser. Med tanke på att biljetten från började kostade 12k SEK så är dom priserna på OT i stort sett mellanskillnaderna upp till respektive klass vilket helt tar bort poängen med ett upplägg som OT. Någon som varit med om detta förut?

Priserna förändras även. Skulle boka OT för min resa CPH-IAD; innan sommaren låg priset på ca €190 för Plus och €300 för Business (enkel). Mitt under sommaren ändrades det till €240 för Plus och €490 för Business. Det vägrade jag, men hade is i magen och körde sedan för Plus för ca €175 för några veckor sedan (använder eventuellt poäng för uppgradering till Business om möjligt). Business-priset var dock högt även andra gången (säkert en tung C-rutt).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen