Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken trevlig morgon det blev. Fick under natten besked från ExpertFlyer om att våra säten 31 G/H i GO på onsdagens SK903 nu var lediga. Lite nervöst öppnar jag SAS-appen för att kolla om det står Plus eller Business.
Det står Business. Så nu ska, förhoppningsvis jag med, få testa det omtalade Stockholmscrewet till New York.

C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0

OT från Go till Plus gick igenom på gårdagens 908 också.

Betalade totalt 1192 EURO för Go till Business på SK903 och Go till Plus på SK908. Biljetterna i Go kostade 7000 NOK, så totalt 17 000 NOK för två personer OSL-ARN-EWR i Business och EWR-OSL i Plus.
Samma resa går inte att få billigare än 33 000 NOK hos SAS.

Uppgraderade för övrigt på poäng till Business på SK908 också, så det blev en skön resa över Atlanten även hem.
 
Last edited:
Betalade €320 per väg för Go till Business ARN-ORD och SFO-CPH.
På ditresan blev det avslag, men uppgraderade med poäng på flygplatsen. Business var i princip halvfullt.
På hemresan gick OT igenom. Då var planet inkl. business helt fullt.
Fick mail typ 3 dagar innan.
 

Thornado

Medlem
Kan någon annan se sin bokning i OptionTown och få ett erbjudande om uppgradering? Tänkte boka OT på min kommande resa, men fick nedanstående felmeddelande:

OptionTown skrev:
No booking found for your inputs. You may review your inputs and try search by PNR again or submit your flight details below to search by flight.

Först trodde jag att det berodde på att denna bokning gjordes via telefon och betalades med en voucher, så tänkte att den kanske var lite "speciell". Sen testade jag dock att försöka samma sak med två andra bokningar som jag hade längre fram i tiden, och fick samma fel där.

(första bokningen var ARN-EWR-ARN, andra ARN-CPH-PEK,PVG-CPH-ARN och tredje ARN-CPH-NRT-CPH-ARN)
 

Bridgeman

Medlem
;)Fick mail i natt svensktid att jag och fru Bridgeman blivit uppgraderade genom OT, SAS Go -> SAS Business med SK 904 EWR-ARN Söndag 20/7. Nu är vi uppe i 6/6 möjliga.:cool:
 

Raleli

Medlem
Anvande Optiontown upgrade for forsta gangen forra veckan. Ansokte om en upgrade from Economy till Business Class for ca 550 USD (fran SFO till CPH) med SAS. Ca en vecka innan resan sa ringer dom fran Optiontown och sager att Business inte kommer att ga igenom men att dom tycker jag ska ansoka om SAS Plus istallet vilket jag gor och vilket jag aven blir uppdaterad till efter nagra dagar. Dock sa har jag inte fatt tillbaka mellan skillnaden mellan de 550 USD som jag betalde och de ca 250 som SAS Plus upgrade kostade. Har kontaktat Optiontown kundtjanst nagra ganger via e-mail men inget resultat annu. Nar jag snackade med Optiontown ang upgrade till SAS Plus och Business sa var kundtjanst mycket angelagen om att dom tycket att jag skulle upgradera en annan resa som jag har senare under aret sa jag tror att dom far kommission per upgrade som kundtjanst lyckas gora.
 

bL0m

Medlem
Reste med SAS mellan EWR och ARN den 21 juni, hade god framförhållning mellan min förfråga om uppgradering via optiontown och avresan från EWR. Uppgraderingen gick igenom.

Nu har jag gjort en ny förfråga om uppgradering under september månad, håller tummarna att jag har lika bra framförhållning.
 

pep

Medlem
Blev nægtet upgrade SGN-HUI på morgenflyet 3 dage siden på VN1370 på trods af at bz-class var helt tom - men måske netop derfor? Monkey var 95% fuld på en A321....Har tidligere altid blevet opgraderet på VN indenrigs via OT
 

perhording

Medlem
SK903 140602 2 pers bokat i Go.
Köpte OT 140407, plus kostade 224 USD, business 499 USD. (per pers)
Besked 140601: ej uppgraderad.

SK904 140726 2 pers bokat i Go.
Köpte OT 140330, plus kostade 223 USD, business 497 USD. (per pers)
Besked 140724, uppgraderad till business.
Fullsatt i business och plus så vitt jag kunde se.

Min statistik säger 1/2 hittills med andra ord.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen