Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Status och bokningsklass är nog ganska irrelevant. Om man tittar i tråden på FT där OptionTown följts flera år innan BC, så framträder, iaf för mig, ett tydligt mönster av att det saknas mönster. Just när man tror man hittat något, så kommer massor av posts som motsäger det.

Jag är fullständigt övertygad om att det i grund och botten handlar om någon manuell hantering. Och när OT-människan, antingen hos OT eller SAS inte har tid/lust/vfsh så blir det inget den dagen.

Om så är fallet vore det ju ändå lite intressant att göra som Agö föreslog, för att se om "kö-plats" spelar roll, eller menar du att även det är irrelevant, alltså att OT-människan inte tar ansökningarna i FCFS ordning?

Ingen lycka för morgondagens SK909 Köpenhamn-New York. Blir kvar i Plus. Hoppas på bättre lycka på hemvägen :)
Uppgradera för poäng? Var det inte (likt mig) en julklappstrippel du åkte på nu? Även om du använder 25k poäng går du fortfarande plus, poängmässigt. :)

Uppgradera för poäng? Var det inte (likt mig) en julklappstrippel du åkte på nu? Även om du använder 25k poäng går du fortfarande plus, poängmässigt. :)

Japp. Det är julkalendern jag åker på. Dock så är flyget nollat i alla klasser så... :( Men det är ett bra tips iaf!

Så nu har även jag för första gången gjort en anmälan till Optiontown. Hoppas på uppgradering på flighterna:

3 april SK945
6 april SK946

Återkommer om de.blir något!

Även hemresan från Bangkok-Köpenhamn bleb uppgraderad till business. Ser såvitt jag har kunnat tolka flightstats ut som en hetl full eco-kabin så det tillför antagligen inte så mycket matnyttigt till livets stora fråga: "Hur funkar egentligen Optiontown?". 4/4 nu iaf.

Samma här. Har anmält mig till Business på dessa flighter, vi kanske ses :)

Jag la in business på vägen dit och plus på vägen hem. Jag vill bara va utvilad på vägen dit men hem spelar de ingen roll. I värsta fall uppgraderar ja min plus på vägen hem (om den går igenom) till business med poäng.

När la du in din OT? Kan va intressant att följa utvecklingen om bara en av oss blir uppgraderad.

Vi får i så fall höras om sittplats ifall båda flyttas upp!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen