Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till att börja med: Första inlägget här på BC! :) Tack för väldigt mycket bra info, har lärt mig mycket bara genom att läsa "i kulisserna".

Då har jag anmält mig (också för första gången) för UTo på SK935 (CPH-SFO) den 4:e maj, både Plus och Business. Samma för returflighten SK936 den 11:e maj. Wish me luck! :) Jag håller er uppdaterade på hur det kommer gå.

En fråga: Gissar att ju tidigare man anmäler UTo desto bättre. Men jag vet inte vad som räknas som tidigt i denna bransch. Är detta tidigt? Planet såg ganska välfyllt ut redan nu så jag vettetusan.

Tack igen!

Kan nu glatt konstatera att båda uppgraderingarna från ekonomi till business gick igenom för mig och mina två kompisar. Först från Oslo till Newark i torsdags som jag skrivit om tidigare men har nu också fått besked att det blir business hem till Köpenhamn på måndag.
:)

Till att börja med: Första inlägget här på BC! :) Tack för väldigt mycket bra info, har lärt mig mycket bara genom att läsa "i kulisserna".

Då har jag anmält mig (också för första gången) för UTo på SK935 (CPH-SFO) den 4:e maj, både Plus och Business. Samma för returflighten SK936 den 11:e maj. Wish me luck! :) Jag håller er uppdaterade på hur det kommer gå.

En fråga: Gissar att ju tidigare man anmäler UTo desto bättre. Men jag vet inte vad som räknas som tidigt i denna bransch. Är detta tidigt? Planet såg ganska välfyllt ut redan nu så jag vettetusan.

Tack igen!

Hej och välkommen till Businessclass.se! Vi håller tummarna att din uppgradering går igenom.

När det gäller vad som räknas som tidigt är det nog svårt att säga, då vissa anmäler många månader innan, medans vissa anmäler rätt nära inpå. Logiskt så borde ju chanserna öka ju tidigare man anmäler, då man borde få bättre "kö-plats" är de som potentiellt anmäler sig senare för OT-uppgradering på samma flight, men exakt hur dessa formler ser ut tror jag vi alla våra teorier till trots inte lyckats knäcka.

Hur som helst, lycka till - och återkoppla gärna i denna tråd hur det går för dig!

Hej och välkommen till Businessclass.se! Vi håller tummarna att din uppgradering går igenom.

När det gäller vad som räknas som tidigt är det nog svårt att säga, då vissa anmäler många månader innan, medans vissa anmäler rätt nära inpå. Logiskt så borde ju chanserna öka ju tidigare man anmäler, då man borde få bättre "kö-plats" är de som potentiellt anmäler sig senare för OT-uppgradering på samma flight, men exakt hur dessa formler ser ut tror jag vi alla våra teorier till trots inte lyckats knäcka.

Hur som helst, lycka till - och återkoppla gärna i denna tråd hur det går för dig!
Tack för det trevliga välkomnadet, och tack för lyckönskningarna! :)

Förstår att det är svårt/omöjligt att säga. Jag får hoppas att jag var iaf relativt tidigt ute helt enkelt. :)
Lovar att återkoppla!

Logiskt så borde ju chanserna öka ju tidigare man anmäler, då man borde få bättre "kö-plats" är de som potentiellt anmäler sig senare för OT-uppgradering på samma flight, men exakt hur dessa formler ser ut tror jag vi alla våra teorier till trots inte lyckats knäcka.

Just det här med "köplats" vore intressant att reda ut. Vi kanske skulle dra ihop några stycken som får agera försökspiloter på samma flight med Optiontownansökningar gjorda olika datum?

Just det här med "köplats" vore intressant att reda ut. Vi kanske skulle dra ihop några stycken som får agera försökspiloter på samma flight med Optiontownansökningar gjorda olika datum?

Jag gillar hur du tänker. Men funderar samtidigt på om det inte kan vara fler faktorer med, vilket kan göra det svårt att få en enkel bild av hur det funkar. Tänker då främst på bokningsklass och eventuell EB/*A status hos den som bokat. Om så är fallet krävs ett rätt omfattande arbete med många som bokar för att kunna komma närmare att "knäcka koden".

Jag gillar hur du tänker. Men funderar samtidigt på om det inte kan vara fler faktorer med, vilket kan göra det svårt att få en enkel bild av hur det funkar. Tänker då främst på bokningsklass och eventuell EB/*A status hos den som bokat. Om så är fallet krävs ett rätt omfattande arbete med många som bokar för att kunna komma närmare att "knäcka koden".

Exakt, alla förutsättningar måste vara identiska (om de nu kan bli det, åtminstone på pappret objektiva sådana).

Ja jag är på om jag kan hjälpa till på något sätt, gillar att lösa mysterier. Har dock ingen SAS longhaulresa bokad just nu, så där dyker väl hinder nummer ett upp...

Status och bokningsklass är nog ganska irrelevant. Om man tittar i tråden på FT där OptionTown följts flera år innan BC, så framträder, iaf för mig, ett tydligt mönster av att det saknas mönster. Just när man tror man hittat något, så kommer massor av posts som motsäger det.

Jag är fullständigt övertygad om att det i grund och botten handlar om någon manuell hantering. Och när OT-människan, antingen hos OT eller SAS inte har tid/lust/vfsh så blir det inget den dagen.

Ingen lycka för morgondagens SK909 Köpenhamn-New York. Blir kvar i Plus. Hoppas på bättre lycka på hemvägen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen