Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man blir bara uppgraderad på SAS-delen. Kan ibland leda till en del problem med anslutningsflygen. Har varit med om att valda platser försvunnit och att United fick svårt att skriva ut boardingkort i Orlando vilket ledde till extrem stress på Newark. Det problem vi fick kan också bero på ren inkompetens då personalen i Orlando inte tillhörde hjärntrusten. Tror jag läst om en del andra problem med anslutningsflyg också men det kanske hör till undantagen.

Last edited:
Man blir bara uppgraderad på SAS-delen. Kan ibland leda till en del problem med anslutningsflygen. Har varit med om att valda platser försvunnit och att United fick svårt att skriva ut boardingkort i Orlando vilket ledde till extern stress på Newark. Det problem vi fick kan också bero på ren inkompetens då personalen i Orlando inte tillhörde hjärntrusten. Tror jag läst om en del andra problem med anslutningsflyg också men det kanske hör till undantagen.
Det ställde till problem för mig också när jag flög ARN-CPH-IAD-BOS, kunde inte checka in på IAD-BOS delen när jag checkade in vid ARN. UA löste det dock snabbt vid IAD och jag fick ett boardingkort för det leget.
Jag blev uppgraderad från Go till Business via OT på CPH-IAD

Jag får samma resultat som du hittar ej efternamnet. Jag bytte webläsare från Explorer till Mozilla Firefox då fungerar det utan problem. Något skit har hänt med Explorer har haft problem med andra sidor med. Gjorde samma då använder Mozilla Firefox

Jag får samma resultat som du hittar ej efternamnet. Jag bytte webläsare från Explorer till Mozilla Firefox då fungerar det utan problem. Något skit har hänt med Explorer har haft problem med andra sidor med. Gjorde samma då använder Mozilla Firefox

Har du månne uppgraderat till IE11, då kan det hända mystiska saker.. Tricket för det mesta är att addera siten till de som visas i compatibility view...

Mvh
/NotRyan

Flög ORD-ARN igår utan att uppgradering gick igenom men uppgraderade via poäng istället.

Rent logiskt skulle man gissa att vitsen med OT är att de ska tjäna en slant på att flytta upp någon en klass för att kunna fylla på med nya betalande i lägre klass. Men uppenbarligen är det en helt annan ekvation... På utresan gick uppgradering igenom trots att ekonomiklass var fyllt till 30%. Alla kabiner var fyllda till 30-40%. På hemresan var det cirka 70% i ekonomi och plus samt halvfullt i Business men då gick som sagt inte OT igenom utan då blev det poänguppgradering istället.

Det har ju ryktats att OT-uppgraderingarna handläggs av SAS i CPH och att om de har mycket att göra en dag, så blir det inga uppgraderingar. Har de mindre att göra blir det fler. Det skulle kunna förklara en del av dessa konstigheter.

Det har ju ryktats att OT-uppgraderingarna handläggs av SAS i CPH och att om de har mycket att göra en dag, så blir det inga uppgraderingar. Har de mindre att göra blir det fler. Det skulle kunna förklara en del av dessa konstigheter.

tänker såhär..sen när har danskarna på CPH mycket att göra ?

skämt åsido så stämmer det säkert det du säger agehall

Har som flera här fått meddelande om felaktigt efternamn men då skiftade jag till Spanien & Spanska och då verkar den använda en annan metod (man ser hur den ändrar) och sen fick jag fram min bokning och har nu lagt in mig på CPH-IAD-CPH (håll tummarna!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen