Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick godkänd uppgradering fulla tre dagar i förväg på CPH-EWR nu i mellandagarna. Tillgången hade varierat mellan totalt 8 (dvs 4) och 12 (dvs 6) säten hela december, med lika många platser i C/D/J och Y hela tiden (dvs troligen översåld eco, och det var antalet kvarvarande platser totalt sett som då var tillgängliga i både biz och extra).

Antalet platser i eco var för det mesta ett par i E och någon enstaka i M, men ibland skickades det ut ett par extra platser i lägre bokningsklasser.

Har bokat ARN-EWR i början av mars och Optiontown-uppgradering i Business och Economy Extra på ditresan. Nån som vet ifall man får poäng för den klass man hamnar i eller om man bara får Economy-poängen?

Har nu lyckats två gånger av två med optiontown, M-->Y, på SK945/946. Båda gångerna var fighten nollad i ekonomi dock. priset skiljde sig en hel del, tror det var ungefär €140 ena gången och €160 andra gången, någon som vet hur uppgraderingspriset bestäms?
Första gången hade jag dessutom bekymmer med bagagereglerna, på den nyutfärdade biljetten som SAS skickade stod det av någon underlig anledning fortfarande "bagage: 1PC" och jag skulle ju ta med mig två väskor! Blev ett långt samtal till Östersund, de tyckte det var märkligt. De sa att det inte skulle vara nåt problem dock.. På ARN försökte jag checka in med automat, men då stod det igen "ett bagage" så jag fick trycka på avbryt och gå till manuella disken, där var det inga problem i alla fall. När jag senast åkte stod det dock 2PC redan från början på den uppdaterade biljetten vilket ju var skönt.. Nån annan som har varit med om liknande?

(Första inlägget.. Tack för alla bra tips man fått genom det här forumet!)

Välkommen Blue&Orange.

Har nu lyckats två gånger av två med optiontown, M-->Y, på SK945/946. Båda gångerna var fighten nollad i ekonomi dock. priset skiljde sig en hel del, tror det var ungefär €140 ena gången och €160 andra gången, någon som vet hur uppgraderingspriset bestäms?

Kul att du lyckats. Det är nog ingen förutom SAS och OptionTown som vet hur priset sätt men en rimlig gissning är väl att det baseras på tillgång och efterfrågan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen