Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansökte om uppgradering idag CDG-OSL utan lycka och fick heller inga mail så 4 timmar innan avgång checkade jag in via appen.

Lite off topic men hade tjejen med mig och vid den obemannade fast lane-kön till säkerhetskontrollen så kom bara jag in. Hur gör man för att jag som EBG ska kunna ta med en gäst?

Vill minnas att jag läst något om det, men hittar inte det nu. Dvs det blir alltid avslag på sträckan NRT-CPH, medan andra hållet fungerar som vanligt.
Nja, det handlade snarare om att det inte gick att uppgradera resor sålda i Japan. Så har du köpt NRT-CPH av svenska SAS borde det inte vara några problem. Men jag hittar inte heller källan...

Edit: Hittade, i den här tråden till och med. Uppgradering med Optiontown | Sida 109 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Edit igen: Jag läser som en kratta, SK984 har ett speciellt omnämnande...

Nja, det handlade snarare om att det inte gick att uppgradera resor sålda i Japan. Så har du köpt NRT-CPH av svenska SAS borde det inte vara några problem. Men jag hittar inte heller källan...

Edit: Hittade, i den här tråden till och med. Uppgradering med Optiontown | Sida 109 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Edit igen: Jag läser som en kratta, SK984 har ett speciellt omnämnande...

Ah, där var det ja!

Exception: No upgrading permitted on flight SK984 and for all tickets with point of sale Japan.

Men den meningen går ju också att tolka som
- ingen upgrade på 984
- ingen upgrade på någonsomhelst sk-flight såld i japan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen