Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att OT nekat upgrade för flighten imorgon så fick jag nu mail från SAS där de erbjöd Cash upgrade för 189 dollar. Om jag nu skulle bli uppgraderad på detta vis, innebär det en annan boknkngsklass, dvs mer fördelaktigt för A3 M+B?

Efter att OT nekat upgrade för flighten imorgon så fick jag nu mail från SAS där de erbjöd Cash upgrade för 189 dollar. Om jag nu skulle bli uppgraderad på detta vis, innebär det en annan boknkngsklass, dvs mer fördelaktigt för A3 M+B?

Nej, vid cash upgrade får du poäng enligt ursprungsbokningen. Undantag har förekommit, men det är inget du kan räkna med.

Tack för svar! SAS kundtjänst påstår att de inte gör några cash upgrades som inte är via OT, och att OT:s regler därför skulle gälla. Mailen är ju dock skickade från SAS och inte OT, så jag vet inte vad de två olika personerna på SAS kundtjänst som påstått detta ens talar om (mailen är skickade från info-sas@flysas.com).

Fick precis igenom helgens hemresa, så nu har jag ett trackrecord på 3/3 på shorthaul :).
CPH-DUB-CPH från V till Z för 34 resp 36 EUR, 4000p istf 1000p plus mat och lounge, helt klart värt det :)
Fick samma priser på anslutande till/från GOT, men tyckte inte att det var värt det på den sträckan...
(Uppgraderade GOT-ARN i vintras, mest för att testa, men då fick jag den lägre bokningsklassen i Plus, så var lite orolig att så skulle ske även nu)

Fick söndagens hemresa från Malta nu på mail, 50 Dollars, Mat och lite points.
Men återigen, vart kan ja se vilken bokningsklass ja fått på Optiontown uppgraderingen?
2 av 2 är alltså 100%

@Jensik Missa ej flyget :)

Men återigen, vart kan ja se vilken bokningsklass ja fått på Optiontown uppgraderingen?
@Jensik Missa ej flyget :)

Gå in på Saudi Airlines hemsida, Manage booking, sök reda på bokningen mha biljettnumret (inte bokningsnunret). Kolla upp biljettnumret på Amadeus ifall du inte får upp något, du kan ha fått flera.

OT: Sitter i flygplanet på GOT och väntar på bagaget att lastas nu, flygplatsen har tydligen overload av bagage pga alla charterturister, de har nått maxtaket på kapacitet på bandet enl crew ombord... Tror inte jag hört talas om det på GOT innan.. Glad att jag bara tog handbagage :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen