Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

perhall

Medlem
Så här ser det ut:
Skaffa dig en möjlighet till uppgradering på resan!

Vill du prova SAS Plus på resan till Köpenhamn? Just nu har du möjlighet att bli uppgraderad till ett förmånligt pris! I SAS Plus ingår bl.a.: • Mat/snacks & dryck ombord • 2 bagage à 23 kg istället för 1 • Fler EuroBonus-poäng Senast 24 timmar före avgång kommer ett mejl där du får veta om uppgraderingen har blivit bekräftad eller inte*. Bokningsreferens:
 

joemume

Medlem
Misstänker att de ändrat rutinerna en smula runt uppgraderingar sen sist jag använde Optiontown. Här är en kort beskrivning av mina erfarenheter senaste veckan:
  1. Bokade resa i Go för två personer (mig själv + kund) t/r till SFO ungefär två månader före resa.
  2. Signade upp för optiontown till C. Totalt runt 16.000 sek.
  3. Ett par dagar före utresa kom ett mail från Optiontown om att uppgradering inte skett.
  4. Ungefär ett dygn före utresa kom ett mail från SAS som glatt erbjöd uppgradering till Plus eller C
  5. Inom någon minut eller tre så köpte jag uppgradering till C för utresa via länken i mailet, ca 8.000 sek.
  6. Efter ett tag kom en bekräftelse på att uppgraderingen gått igenom, allt var frid och fröjd och OT-pengarna betalades så småningom tillbaka.
Inför hemresan upprepades det mesta men med en ny twist:
  1. Mail några dagar före hemresa om att uppgradering via Optiontown inte skett
  2. Mail från SAS något dygn före hemresa med erbjudande om uppgradering, men då bara till Plus. Signade upp för den. Har för mig att det var ca 4.000 sek. Uppgraderingen bekräftades strax efteråt.
  3. Frågade vid incheckningen om det mot förmodan gick att uppgradera till C och yep, det gick utmärkt med både pengar och poäng. Köpte uppgradering för båda, totalt ca 8.000 sek. Hörde i förbifarten att incheckningspersonalen pratade om att de behövde ytterligare sju uppgraderingar så det verkar ha varit långt ifrån fullbokat i C. (Och yep, ska kontakta SAS angående pengarna de drog för Plus-uppgraderingen)
Ingen supertydlig logik här med andra ord...

...med en viktig skillnad. När du uppgraderar via mailet från SAS (istf. Optiontown), så tjänar du poäng efter ursprungligt bokad klass. I övrigt ungefär samma pengar.
 

perhall

Medlem
Nja, det mail jag klippte in ovan kom från SAS-adress och lovade mer poäng. Det står inte ett ord om Optiontown någonstans i mailet. Men det kanske var via Optiontown. Länken funkar såklart inte längre eftersom flighten avgick i februari...Länken man kommer till börjar med http://link.flysas.com/nl/......
 
D

Deleted member 4140

Guest
Det där erbjudandet du fick är helt random för övrigt, ibland får man det även om man inte ansökt om OT. Det skickas ut om det är överbokat i GO verkar det som.
 

perhall

Medlem
Ja, jag hade inte ansökt. Åker inte GO så ofta men det här var med en leverantör som älskar dyra middagar och ogillar dyra flygbiljetter. Tyckte inte riktigt det var någon mening med att uppgradera för ARN-CPH mitt på dagen.../Per
 

perhall

Medlem
Så var det inte heller i det här fallet, kabinfaktorn var låg och jag hade tre säten för mig själv om jag inte minss fel..
 

palmen

Moderator
Fick igenom OT till PLUS på CPH-SFO nu på fredag.
Begärde om uppgradering den 16e februari (ansökte bara om plus, för dyrt med business).

Tyvärr verkar det inte finnas några fönsterplatser så har valt gångplats i mitten-raden istället.
5/5 uppgraderingar har gått igenom för mig nu :)
Kan man se någon stans vilken bokningsklass man har fått? Är avgörande för om jag ska kreditera flygningen till Eurobonus eller Aegean (för att säkra guldet där).

Återstår att se om man får betala för snacks i plus.
 

Bryant

Medlem
Fick igenom OT till PLUS på CPH-SFO nu på fredag.
Begärde om uppgradering den 16e februari (ansökte bara om plus, för dyrt med business).

Tyvärr verkar det inte finnas några fönsterplatser så har valt gångplats i mitten-raden istället.
5/5 uppgraderingar har gått igenom för mig nu :)
Kan man se någon stans vilken bokningsklass man har fått? Är avgörande för om jag ska kreditera flygningen till Eurobonus eller Aegean (för att säkra guldet där).

Återstår att se om man får betala för snacks i plus.

Grattis!

Verkar inte bättre att du får betala för snacks. Testa att beställa massor av påsar när de kör första drinkrundan :).
 

Mika1984

Medlem
Lyckades bli uppgraderad till Plus på fredagens resa CPH-IAD. Ansökte i Måndags och fick svar idag :) 3 av 3 hittils. Hoppas på Business på hemresan då det verkar vara nya kabinen på EWR-OSL :)
 

palmen

Moderator
Verkar inte bättre att du får betala för snacks. Testa att beställa massor av påsar när de kör första drinkrundan :).
Även om jag inte kommer vräka i mig massa snacks så går det ju åt lite tilltugg under 12 timmar. Tycker det verkar oerhört dumsnålt att dra in på snacks i PLUS, några fördelar ska det ju vara med PLUS framför GO. Slut på offtopic :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen