Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Elberto

Medlem
Hej,
Jag har köpt upgrade för poäng och cash, samtidigt, på CPH med SAS till SFO förra året. Det var inga glada toner från den danska kvinnan i disken för att hon inte hade en kortmaksin där, utan var tvungen att hämta den. Men när det väl var gjort så verkade som att hennes liv var bra igen för då höll hon på och skojade och önskade oss en trevlig resa.

Och det köpte du vid check-in disken?
 

Carl

Medlem
Den disken har hand om poänguppgraderingarna, men jag kunde inte se att de erbjöd några cashuppgraderingar i förra veckan. Jag ska fråga nästa gång, men jag tror bara det är poäng som gäller.
Notera att OM de erbjuder cashuppgraderingar så får man troligen bara poäng för ursprungklassen, viktig detalj om man ska jämföra med OT.
Dom tog gladeligen emot mitt kreditkort när jag skulle betala. Värdesatte 1.000 SEK framför 15.0000 Eurobonuspoäng för Go till Plus
 

Flixflex

Medlem
Hej,
Jag har köpt upgrade för poäng och cash, samtidigt, på CPH med SAS till SFO förra året. Det var inga glada toner från den danska kvinnan i disken för att hon inte hade en kortmaksin där, utan var tvungen att hämta den. Men när det väl var gjort så verkade som att hennes liv var bra igen för då höll hon på och skojade och önskade oss en trevlig resa.

Och det köpte du vid check-in disken?

Även jag är nyfiken runt detta. Jag åker CPH - IAD och ankommer från GOT. Försöker hellre få till en uppgradering med pengar än poäng. Kan jag göra detta vid gate alt lounge eller måste man ta sig ut till check-in? @Anders I ?
 

Anders I

Medlem
Även jag är nyfiken runt detta. Jag åker CPH - IAD och ankommer från GOT. Försöker hellre få till en uppgradering med pengar än poäng. Kan jag göra detta vid gate alt lounge eller måste man ta sig ut till check-in? @Anders I ?
Jag gjorde det vid gaten. Jag försökte vid checkin med men det ville de inte göra. Fråga mig inte varför. Så var där när de öppnar för platserna gick ganska snabbt.
 
J

JPMorgan

Guest
Även jag är nyfiken runt detta. Jag åker CPH - IAD och ankommer från GOT. Försöker hellre få till en uppgradering med pengar än poäng. Kan jag göra detta vid gate alt lounge eller måste man ta sig ut till check-in? @Anders I ?

Jag försökte vid gate för någon vecka sedan och det blev blankt nej från damen. Det enda som var möjligt var uppgradering via poäng.
 
Toppen