Senaste nytt

Uppgradering av Nordic Choice hotellprogram.

JNH

Medlem
Ett alternativ om en nu inte vill samla poäng hos NCC vara att när du checkar in säga att du vill ha alla poäng till ditt Coop-konto, och sen växla dem til EB.

Dock, när du väljer att göra så får du inte några kvalificerande nätter.
 

Walter

Medlem
Detta var riktigt trisst. Bor på choice i ett av uppdragen. Det blir inte supermånga nätter men har hänt man stannat kvar nån natt på egen bekostnad med. Trevligt hotel och tyckt det var bra med 1/10 nätter tillbaka. Nu blir det fokus på rädissan istället.
 

olo

Medlem
Det här var riktigt dåligt, där den nya uttagstabellen är en klar försämring, men frågan är efter 4 år som Nordic Choice Guld, om gräset är grönare på andra sidan? Är Elite verkligen bättre?

Jag har tidigare som främsta kritik mot Choice haft att jag får en massa poäng jag ändå inte utnyttjar då jag inte reser så mycket privat inom Skandinavien. Det blir ju inte bättre med Elite? Särskilt inte som Choice har fått avtal med de franska Choice-hotellen.

Kanske skall hoppa på Rezidor-tåget istället och flytta mina nätter i Malmö till Park Inn / Radisson istället..?
 

olo

Medlem
En mycket irriterande sak är att det införs en bonus 10% för bokningar som görs via choice.se, men enbart via choice.se. Det känns som ett slag mot alla oss som reser mycket och reser på avtalspriser. Jag har ett uppdrag där avtalspriset inte går att boka via choice.se, utan måste bokas direkt med hotellet, trots att företaget har ett globalt avtal. Så på dessa bokningar får jag inte 10%-bonuset.

Jag har även bokat 3 nätter på ett annat hotell, där jag bokat via e-post eftersom rummet på nätet inte stämmer med verkligheten efter att de renonverade hotellet. Så där förlorar jag också poängen. Suck.

Till detta kan sägas att Choice i vintras ändrade de priserna där de införde ett högre pris vid bokningar direkt på hotellet. Ett pris som var högre än full flex-priset på nätet. Det gjorde även att baspriet (BAR) gick upp till den nya nivån, så ett avtal med ex. 20% rabatt på BAR blev mycket sämre än innan.

Jag ser inte fram emot 3 nätter på Chocie denna veckan.
 

mha321

Medlem
Bacon-striden fanns det ju en positiv spin på (vi körde healthy men ok om kunderna insisterar så tar vi tillbaks det).

På dessa förändringar finns det knappast någon positiv spin, och då håller sig vissa personer undan...
 

mha321

Medlem
Nu har jag avbokat alla mina 12 olika bokningar på Choice resterande del av året (efter att ha säkrat bättre alternativ såklart). Mailade varje hotell och förklarade varför - medlemsprogrammet har blivit sämre. Får se vad jag får för svar.
Bra exempel på rösta med fötterna. Men det gäller att göra som du gjort och faktiskt tala om för dem varför...

Ser fram emot en sammanställning av deras svar :)
 
Toppen