Senaste nytt

Uppgraderad och glad - större och bättre än bokat och betalt

Skulle vara kul o veta hur fördelningen av uppgraderingar går till egentligen. Någon som vet?. Varför ska man ha en status/medlemskap om folk utan någon som helst status eller medlemskap också blir uppgraderade?!. Inte för att jag missunnar andra att bli uppgraderade men ni förstår säkert poängen.
Flest upgrades har jag upplevt på flygplatser, men beror nog på att man garanteras detta om man har en viss status, iaf på Hertz. På andra kontor är det lite si och så med det och där tar man oftast inte någon hänsyn alls till att man har en bra status. Fast det är inte alltid en upgrade är till fördel för kunden, jag hade bokat en S80 för måndshyra förra året men fick en XC90 istället, något som är en rätt stor skillnad rent förbrukninsmässigt, framförallt i en månad.

I villkoren står att man bli uppgraderad på deltagende flygplatser som 5 star medlem. Jag kan bekräfta detta.
Blev uppgraderad på ARN nästan varje gång, dessutom AMS, STR, VIE, U.S. , etc. forstås.
Idag har jag haft 14 hyrbilar YTD. Vid 20 skulle de uppgradera till "President circle"
Jag är nyfiken om man kommer känna en skilnad som kund mellan 5 star och President circle.

I villkoren står att man bli uppgraderad på deltagende flygplatser som 5 star medlem. Jag kan bekräfta detta.
Blev uppgraderad på ARN nästan varje gång, dessutom AMS, STR, VIE, U.S. , etc. forstås.
Idag har jag haft 14 hyrbilar YTD. Vid 20 skulle de uppgradera till "President circle"
Jag är nyfiken om man kommer känna en skilnad som kund mellan 5 star och President circle.

Om man tror att de rullar ut röda mattan när man kommer och ska hämta sin bil som PC-medlem så tror man fel. Man får vara glad om där är någon matta överhuvudtaget. Jag har inte upplevt någon skillnad alls när jag gick från Five Star till PC. Man får inte bättre bil (mer än på deltagande kontor där upgrade är garanterad), servicen man får är inte märkvärdigare än för dem i andra kön utan medlemskap, det enda som är fördel är att det går fortare för själva utlämnandet av bilen (men Ibland failar dem även på det och har inte papperna klara när man kommer) och även att man är garanterad en bil när det är låg tillgänglighet, den förmånen har jag dock inte testat men kan tänka mig att det funkar som på hotellkedjorna, Du är garanterad en bil men inte ett visst pris.
Vill man ha bäst recognition så är det väl bättre att skapa sig det genom att använda ett och samma kontor så mkt som möjligt så man blir "igenkänd" för det. Men det är ju såklart alltid kul att ha en status:)

Bokade i maj en Ford Escape på LAX men det blev en Chevrolet Equinox vid uthämtning, dvs. en klass större. Om det var p.g.a. bokning via EuroBonus vet jag inte men det var inte helt fel i alla fall =}

I augusti blev jag uppgraderad från en Volvo V60 till en V70 Cab, det vräkte ner regn hela dagen!
Damen på Hertz lovade samma uppgradering nästa gång om solen skiner!

Jag fick en Range Rover Evoque istället för en XC60 för ett tag sen i Sthlm,, vet inte om det kan kallas för uppgradering direkt?!. Dessutom så hade jag bokat från Prestige Collection och då är man enligt dem själva "garanterad den modell man bokar". Att dem inte ens kan uppfylla sina egna garantier är rätt dåligt..

Bokade en audi A3 sportback hos Sixt men fick nya Mercedes C-klass sedan i veckan. Måste säga att jag blev riktigt nöjd!

Bokade med guldkoden från SAS och med Platinumkortet från Sixt

Toppen