Senaste nytt

Uppgradera United-flight

P-L

Medlem
Hej!

Jag har en resa (FRA-SFO, UA59) med United i Premium Plus (A) som jag skulle vilja uppgradera till Business med Eurobonus-poäng. Enligt Uppgradera med Star Alliance | SAS är giltiga bokningsklasser med United Y, B, O och A. Har försökt använda formuläret på SAS men får bara "Angiven klass överensstämmer inte med vad som bokats". Tänkte först att problemet kanske kunde vara att det är Premium Plus och inte Economy men bokningsklassen A finns bara som Premium Economy. Biljetten har ett UA-biljettnummer och innehåller en del code shares men just den här flighten är INTE det.

Någon som vet vad som kan vara fel?

ExpertFlyer visar för övrigt J5 C5 D5 Z4 P0 O2 om det säger något.

Attachments

• star upgrade BC.PNG
    star upgrade BC.PNG
    149,1 KB · Visningar: 209
Inte sett det felmeddelandet förut, är säkert något strul med att det är Premium ekonomi och inte Ekonomi. På Lufthansa har det funkat att uppgradera PE på detta vis, men United har jag inte testat.

Just nu verkar det dock ändå inte finnas några awards lediga i business på din flight så det hade inte gått att uppgradera ändå

Nedan från awardfares.com
CaptureUA.JPG

Inte sett det felmeddelandet förut, är säkert något strul med att det är Premium ekonomi och inte Ekonomi. På Lufthansa har det funkat att uppgradera PE på detta vis, men United har jag inte testat.

Just nu verkar det dock ändå inte finnas några awards lediga i business på din flight så det hade inte gått att uppgradera ändå

Nedan från awardfares.com
Visa bifogad bild 96324

Tack för det! Det måste alltså finnas award-stolar för att kunna uppgradera via den här tjänsten?

Om du är villig att betala för uppgraderingen så vänta till check-in online och du borde få ett erbjudande om att uppgradera till Business.

Ja, det måste finnas ledigt awwardplats, United släpper för övrigt väldigt lite award-platser i Business/First inrikes USA

Om du är villig att betala för uppgraderingen så vänta till check-in online och du borde få ett erbjudande om att uppgradera till Business.

Om du loggar in på united.ocm med din bokningsreferens (eller app) så man får ofta samma erbjudande som kommer vid checkin.

Jag flyger Austin-New York nästa Fredag som del av SAS resa bokat på sas.se. Kan uppgradera för $99 till Premium Economy eller $219 till First via appen.

Ja, det måste finnas ledigt awwardplats, United släpper för övrigt väldigt lite award-platser i Business/First inrikes USA

Om du loggar in på united.ocm med din bokningsreferens (eller app) så man får ofta samma erbjudande som kommer vid checkin.

Jag flyger Austin-New York nästa Fredag som del av SAS resa bokat på sas.se. Kan uppgradera för $99 till Premium Economy eller $219 till First via appen.

Det är FRA-SFO som gäller. Kikade lite snabbt och de ville ha typ 1500 USD... :eek:

Finns det verkligen Premium Economy på den sträckan? Det är väl Economy Plus (= extra legroom) vi pratar om?

Toppen