Senaste nytt

Uppgradera med miles, varför så dyrt baspris?

Nu har det dykt upp vanlig awardtillgänglighet i F på BA0057 LHR-JNB. Jag är bokad i CW (I) på denna flight och skulle vilja uppgradera med avios. Trots det får jag inget erbjudande under manage my booking, och klickar står det att jag måste ringa BA för att ändra denna bokning.

Frågan: Kommer det går för att uppgradera denna flight? måste jag isf ringa Executive club eller hur ska jag göra?

Skräp - svarar på min egen fråga. Av någon okänd anledning går det inte att uppgradera online. Executive clubs svenska kontor har stängt på helgen, och det brittiska får inte röra svenska bokningar, men kan bekräfta att det går att göra uppgraderingen. Det är ju riktigt usel service.

Last edited:
Nu har det dykt upp vanlig awardtillgänglighet i F på BA0057 LHR-JNB. Jag är bokad i CW (I) på denna flight och skulle vilja uppgradera med avios. Trots det får jag inget erbjudande under manage my booking, och klickar står det att jag måste ringa BA för att ändra denna bokning.

Frågan: Kommer det går för att uppgradera denna flight? måste jag isf ringa Executive club eller hur ska jag göra?

Skräp - svarar på min egen fråga. Av någon okänd anledning går det inte att uppgradera online. Executive clubs svenska kontor har stängt på helgen, och det brittiska får inte röra svenska bokningar, men kan bekräfta att det går att göra uppgraderingen. Det är ju riktigt usel service.

Tyvärr har jag inte fått till detta online själv, alltid behövd ringa till BAEC :(

Kanske dags för lite perspektiv. Riktigt usel service för att du inte kunde uppgradera en bokning utanför kontorstid i Sverige?
Var snarare tacksam för att F poängstol öppnades upp och håll tummarna att den finns kvar måndag morgon.

1. Det är en policy hos BA att UK BAEC inte får ändra Europeiska poängbokningar. Dum policy tycker även jag, men dom har säkert en anledning. (f.ö så kan dom göra det om man får tala med rätt person). Ring igen och prova helt enkelt.
2. BA är inte ett svenskt bolag, mao man ska nog inte förvänta sig helgöppet. Deras service är fortfarande bättre än många svenska resebolag...

Håller tummarna för dig att stolen finns kvar på måndag.

Upgradera med miles, varför så dyrt baspris?

Concorde, även SAS som du uppenbart avskyr har 24t service för Guldmedlemmar globalt. Som vidare jämförelse kan jag ringa det tyska M&M nummer 24/7/365 och dom kan fixa allt som Senator medan jag är begränsat till 09-18 med BAEC som Guld.

Finns mycket bra med BA och EC, men här jag med ucce att det är dåligt att a) inte går att boka online och b) att vilket som helst kontor runt i världen bör/skall/kan röra en PNR. Nu finns det uppenbara risker att platsen är borta tills 09:00 på måndag och jag håller med ucce till 100%.

Kanske dags för lite perspektiv. Riktigt usel service för att du inte kunde uppgradera en bokning utanför kontorstid i Sverige?
Var snarare tacksam för att F poängstol öppnades upp och håll tummarna att den finns kvar måndag morgon.
Det var en av bisarraste argument(bortförklaring) jag har hört.
Ska man acceptera dålig IT och service för att flygbolaget "råkade" öppna F award plats? :rolleyes:

Call Centre i UK inte kunde röra bokning som gjord i Sverige är inget annat än byråkrati.
Som Senator skriver, det är dålig service och att man inte kunde uppgradera till F award online är nästan samma nivå som SAS IT...

1. Det är en policy hos BA att UK BAEC inte får ändra Europeiska poängbokningar. Dum policy tycker även jag, men dom har säkert en anledning. (f.ö så kan dom göra det om man får tala med rätt person). Ring igen och prova helt enkelt.
2. BA är inte ett svenskt bolag, mao man ska nog inte förvänta sig helgöppet. Deras service är fortfarande bättre än många svenska resebolag...

Håller tummarna för dig att stolen finns kvar på måndag.

Tack för att du håller tummarna :) vi har uppenbarligen lite olika uppfattning om vad som är bra och dålig service. Givetvis finns det en anledning till att jag inte kan göra detta utan att tala men sv kundtjänst, men oavsett vad det är tycker jag inte att det är särskilt bra service. Sen tycker jag inte överlag att man ska vara tacksam om en stol öppnar upp- gör det det betyder det att bolaget tycker det är lönsamt, och då borde det väl vara lika enkelt för mig att boka som för en brittisk kund?

Concorde, även SAS som du uppenbart avskyr har 24t service för Guldmedlemmar globalt. Som vidare jämförelse kan jag ringa det tyska M&M nummer 24/7/365 och dom kan fixa allt som Senator medan jag är begränsat till 09-18 med BAEC som Guld.

För att inte tala om SWISS som erbjuder 24 timmars service till alla globalt, via 08-numret.

BA:s kundtjänst för alla utom Britter och i Amerikaner suger, speciellt för elitemedlemmar, medan det finns speciellla guld och silver nummer i UK får man inte ens förtur i telefonkön om man ringer det svenska numret.
Amerikansk kundtjänst är öppen 7 dagar i veckan, är det inte så att de kopplas till UK om US inte är tillgängligt?

You First är det bara meningen Britter och Amerikaner ska få använda, väljer man annat än UK eller USA website
så finns ingen information om att det ens existerar.
Spelar ingen roll att de kanske hjälper till om man kontaktar dem, meningen är att man inte alls ska känna till att
att servicen existerar...

Men man kan i alla fall boka 2-4-1 vouchern online, man behöver inte ringa till Tallin (som inte heller har
öppet på helger)...

Amerikansk kundtjänst är öppen 7 dagar i veckan, är det inte så att de kopplas till UK om US inte är tillgängligt?
Visst är det bra? ;) För mig som har en "hobby" att ringa med frågor mitt i natten kundtjänstens öppettider är en viktig argument vid val av bolag att ha med. Jag trodde att även i Sverige BAEC hade öppet 7 dagar i veckan:
Tel: +46 0850 163 137 for changes to flights and hotels
Mon-Sun 0830-2100 hours

Last edited:
Toppen