Nu har det dykt upp vanlig awardtillgänglighet i F på BA0057 LHR-JNB. Jag är bokad i CW (I) på denna flight och skulle vilja uppgradera med avios. Trots det får jag inget erbjudande under manage my booking, och klickar står det att jag måste ringa BA för att ändra denna bokning.
Frågan: Kommer det går för att uppgradera denna flight? måste jag isf ringa Executive club eller hur ska jag göra?
Skräp - svarar på min egen fråga. Av någon okänd anledning går det inte att uppgradera online. Executive clubs svenska kontor har stängt på helgen, och det brittiska får inte röra svenska bokningar, men kan bekräfta att det går att göra uppgraderingen. Det är ju riktigt usel service.
Nu har det dykt upp vanlig awardtillgänglighet i F på BA0057 LHR-JNB. Jag är bokad i CW (I) på denna flight och skulle vilja uppgradera med avios. Trots det får jag inget erbjudande under manage my booking, och klickar står det att jag måste ringa BA för att ändra denna bokning.
Frågan: Kommer det går för att uppgradera denna flight? måste jag isf ringa Executive club eller hur ska jag göra?
Skräp - svarar på min egen fråga. Av någon okänd anledning går det inte att uppgradera online. Executive clubs svenska kontor har stängt på helgen, och det brittiska får inte röra svenska bokningar, men kan bekräfta att det går att göra uppgraderingen. Det är ju riktigt usel service.
Det var en av bisarraste argument(bortförklaring) jag har hört.Kanske dags för lite perspektiv. Riktigt usel service för att du inte kunde uppgradera en bokning utanför kontorstid i Sverige?
Var snarare tacksam för att F poängstol öppnades upp och håll tummarna att den finns kvar måndag morgon.
Kanske dags för lite perspektiv. Riktigt usel service för att du inte kunde uppgradera en bokning utanför kontorstid i Sverige?
Var snarare tacksam för att F poängstol öppnades upp och håll tummarna att den finns kvar måndag morgon.
1. Det är en policy hos BA att UK BAEC inte får ändra Europeiska poängbokningar. Dum policy tycker även jag, men dom har säkert en anledning. (f.ö så kan dom göra det om man får tala med rätt person). Ring igen och prova helt enkelt.
2. BA är inte ett svenskt bolag, mao man ska nog inte förvänta sig helgöppet. Deras service är fortfarande bättre än många svenska resebolag...
Håller tummarna för dig att stolen finns kvar på måndag.
Concorde, även SAS som du uppenbart avskyr har 24t service för Guldmedlemmar globalt. Som vidare jämförelse kan jag ringa det tyska M&M nummer 24/7/365 och dom kan fixa allt som Senator medan jag är begränsat till 09-18 med BAEC som Guld.
Visst är det bra?Amerikansk kundtjänst är öppen 7 dagar i veckan, är det inte så att de kopplas till UK om US inte är tillgängligt?
Tel: +46 0850 163 137 for changes to flights and hotels
Mon-Sun 0830-2100 hours