DanielSpecial
Medlem
Hej,
Jag har en resa till staterna i september där ditresan är i klass A och hemresan i J. Biljetterna är köpta med pengar i maj detta året.
Jag ångrade mig och vill flyga J på utresan och ringde till SAS kundtjänst, för att betala mellanskillnaden. Då får jag höra att jag behöver betala en straffavgift på ca 2500kr.
Ursäkta, skall jag betala straffavgift för att betala pengar för att uppgradera mig? Det dummaste jag har hört. De flesta andra normala företag försöker ju "Up-sella" sina tjänster när man har bokat en lägre klass (menar ej nödvändigtvis flygbolag).
Jag förstår principen att det i deras system, blir det som vilken annan ombokning som helst, men detta var ju inte kundvänligt övht. Vill de inte ha pengar för att resa i en dyrare klass? Nu får de inget istället.
Jag har en resa till staterna i september där ditresan är i klass A och hemresan i J. Biljetterna är köpta med pengar i maj detta året.
Jag ångrade mig och vill flyga J på utresan och ringde till SAS kundtjänst, för att betala mellanskillnaden. Då får jag höra att jag behöver betala en straffavgift på ca 2500kr.
Ursäkta, skall jag betala straffavgift för att betala pengar för att uppgradera mig? Det dummaste jag har hört. De flesta andra normala företag försöker ju "Up-sella" sina tjänster när man har bokat en lägre klass (menar ej nödvändigtvis flygbolag).
Jag förstår principen att det i deras system, blir det som vilken annan ombokning som helst, men detta var ju inte kundvänligt övht. Vill de inte ha pengar för att resa i en dyrare klass? Nu får de inget istället.