Senaste nytt

Uppgradera Club till First med poäng London-Los Angeles

Ser tyvärr inga stolar alls vad gäller lediga platser den 2 oktober. Enda jag ser där är att det finns platser att boka i F för poäng, inget annat.

Sorry om jag var otydlig. Om du ser F säte för poäng ska du kunna uppgradera från Club! Rena poäng stolar och poäng uppgraderingar bokas i samma klass, i detta fall Z. Ring BAEC asap och berätta att du ser ledigt poäng säte. Enkel går lika bra som retur.

Avgång fr 11 nov 2011 16:45 Heathrow (London)
Terminal 5 tim min First
Ankomst lö 12 nov 2011 06:15 Cape Town 0 stopp Confirmed
Denna sträcka trafikeras av British AirwaysMer flyginformation

Information om senaste avgång och ankomst

Fick just genom min upgrade till CPT på fredag. Skönt på en 1130h resa.

Dock så gillar jag inte BAs call center och deras regler. Det fanns 3 platser igår och då var det svenska kontoret stängt. När jag ringer London vägrar de upgradera mig för att de inte "kan/får" ta ut poäng! Jag ringde flera olika personer men samma svar. Imorse gick det dock men från sverige var priset 5000 miles högre än från England.

Skönt nu iaf:cool:

Enjoy!! Det är en väldigt bra metod att ta sig ner till CPT. Kommer reportage på BC om just detta inom kort. Du vill ha 1A/K eller 2A/K. Det är en 747 så finns chans till nya F kabinen. Glöm inte att ringa till YouFirst och boka en Cabana och Spa tid. PM om du behöver nummer.

Bokade 1A till mig och 1K till frugan!

Troligen inte nya First med tanke på vad du skrev ang hur WT+ ligger i planet. Dock kanske man har tur.

Har för mig jag åkte nya First från Miami med WT+ direkt bakom F.

Last edited:
Perfekt. Du vet att ni kan käka ihop, vid samma bord med buddy seat?
Som här (Gamla F i 777):
DSC_0362.jpg

En liten teaser:

1K
IMG_0190a.jpg

IMG_0194a.jpg

Utsikt till 1A (Precis lagom avstånd för att kunna sträcka ut armarna och skåla:
IMG_0198a.jpg

Safe travels.

Ja, eftersom LHR-ARN sektorn är i en annan zon. Från och med 17 november blir det billigare med nya systemet som är distans baserat, då du slipper betala för LHR-ARN sektorn med poäng (den är redan högsta kabin).
Jag försöker alltid uppgradera mina Club/Business biljetter till First. JFK har också ett Concorde Room, nyligen renoverat. Dock är endast en flight över dagen och landar på LHR för sent för att byta till sista ARN flighten. Natt fllighterna är korta, ca. 6 timmar så en Club säng duger utmärkt och värdet av First kan ifrågasättas. Du har upp till 7 BA flighter från ca. 18:00 till 22:40 att välja mellan.

Tyvärr finns det bara en flight som anländer tidig nog för att hinna med 07.35 LHR-GOT. Alternativt kan man ju routa via ARN eller CPH för att slippa spendera 4-5 timmar på LHR. Det är kanske mindre jobbigt när man har tillgång till Concorde room eller loungen men annars är det bara trist. Vad hinner man med på 2-3 timmar i London en fredag?

Tror i riktig Frequent Flyer anda vore det bäst att boka några stycken korta BA inrikes för att tjäna in mer TP och/eller göra en lite MR med SK från CPH/ARN.

Last edited:
HEX till Paddington, taxi till Harvey Nicks eller Selfridges om du gillar shopping. Alternativ en skön Pub lunch i SW7 eller Dim Sum frossa på Queensway Royal China eller Royal China Club Baker Street.
Har jag mer än 4 timmar till nästa flight när jag anländer passkontrollen så brukar det bli en vända in till stan. Funkar det praktiskt bakar jag in en kostnadsfri stop-over (upp till 24H).

Toppen