Senaste nytt

Uppgradera Austrian med Eurobonus

aikputte

Medlem
Kan man uppgradera sin flight med Austrian i Premium Economy till Business med Eurobonus?

Hur gör man det isåfall?
Länken Upgrade a flight with Star Alliance "https://www.flysas.com/v2/cms-www/s...c/My_Profile/My_EuroBonus/Book-upgrade-award/" skickar mig bara till SAS startsida.

Jag har ingen bokning än men om någon vet hur man gör och vet vad det brukar kosta i poäng så vill jag gärna veta för jag funderar på om det är värt att boka PE och använda mina Eurobonus till uppgradering.
 

ekf

Medlem
Jag har ingen bokning än men om någon vet hur man gör och vet vad det brukar kosta i poäng så vill jag gärna veta för jag funderar på om det är värt att boka PE och använda mina Eurobonus till uppgradering.
Du behöver ha en bokning i "rätt" bokningsklass (dyr) för att få göra upgrade, dessutom måste det finnas lediga bonusplatser i business på din flight. Oftast inte värt krånglet och kostnaden...
 

imartin

Medlem
Du behöver ha en bokning i "rätt" bokningsklass (dyr) för att få göra upgrade, dessutom måste det finnas lediga bonusplatser i business på din flight. Oftast inte värt krånglet och kostnaden...
Dock är det ju inte så mkt krångel att iaf fylla i formuläret för uppgradering, om man skulle ha en PE biljett. Där är det lite oklart vilka klasser som är “rätt”. Dock nog bra att inte utgå ifrån att det blir av. Så bäst att bara boka PE biljetten även om du är ok med att flyga i PE.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

aikputte

Medlem
Dock är det ju inte så mkt krångel att iaf fylla i formuläret för uppgradering, om man skulle ha en PE biljett. Där är det lite oklart vilka klasser som är “rätt”. Dock nog bra att inte utgå ifrån att det blir av. Så bäst att bara boka PE biljetten även om du är ok med att flyga i PE.

Ja, jag får nog vara nöjd med PE till det priset, blir det Business ena vägen så blir det bara en bonus.
 

aikputte

Medlem
Nu har jag bokat Premium Economy.

Hade jag valt Business direkt vid bokning hade det kostat 8800kr extra.

Vid uppgradering till fast pris kostar det 14.170kr extra.
Vid budgivning är lägsta pris 560 EUR och det är ett svagt bud.

SAS kundtjänst säger att det just nu inte går att uppgradera på Star Alliance just nu och att jag ska försöka senare.

Så jag får se vart det slutar men jag har inga större förhoppningar om uppgradering men jag fick ett bra pris på Premium Economy tycker jag,

(Priserna är för sträckan Bangkok - Wien bara)
 
Last edited:

airac

Medlem
Grävde lite i forumet, gamla prislistan finns här: https://www.businessclass.com/forum...-eurobonus-poäng-erfarenheter.590/post-158610

Sedan gäller det ekf redan skrev:
Du behöver ha en bokning i "rätt" bokningsklass (dyr) för att få göra upgrade, dessutom måste det finnas lediga bonusplatser i business på din flight. Oftast inte värt krånglet och kostnaden...
Lediga bonusplatser är svårt nog, om nu din premium ekonomi biljett hamnar i en klass som kan uppgraderas (minns ej vilka som gällde för Austrian och hittar ingen lista heller).

Lägg ett bud är mitt tips om du vill ha någon chans till business (alternativt boka business direkt, om Austrian också har 24-timmars öppet köp). Bedömer chansen närmare noll att du lyckas uppgradera med Eurobonus poäng.
 

aikputte

Medlem
Flygningen jag tänkte uppgradera har fått bokningsklass E ser jag nu.

Jag la ett bud men förväntar mig inte att det blir accepterat, men vi får se.
 
Toppen