Senaste nytt

Uppgradera 2 till 1 klass SJ?

Känns ju lite saftigt. Är inte lägsta pris för första klass poängbiljett typ 8400? Och du är dom fullt avbokningsbara fram till avgång.
Bifogar exempel på biljett samma sträcka nästa vecka. Vid dessa priser vore ju 8400 poäng för en uppgradering nästan billigt. Ingen aning vad den aktuella avgången kostade men siffrorna i sig är iaf inte anmärkningsvärda.

IMG_3900.PNG
IMG_3901.PNG

Väcker liv i denna tråd då jag ska åka tåg (från Uppsala) till Norrköping i september och hoppas få lite tips för en så bra resa som möjligt.
• resa i tjänsten så jag får endast boka 2:a klass (kanske 2:a klass lugn?)
• måste åka tidigt så vill helst äta frukost på tåget
• kan man uppgradera (med cash) till 1:a klass?
• om ja på ovanstående, hur mkt brukar det kosta?
• vill helst åka direkttåget men det saknar servering, kanske lika bra att köpa egen frukost på Pressbyrån och åka i 2:a klass? :rolleyes:

Inte åkt tåg utanför sträckan Uppsala-Stockholm på 10+ år så känner mig vilse….

Har inget alls med senaste frågan att göra, men sist jag var i loungen så försökte mannen före mig i kön uppgradera sin biljett. Han fick tydligt besked av loungepersonalen att man inte kan uppgradera i loungen. De sa inte om det gick att uppgradera på annat sätt, och han frågade inte heller. Om det är sant eller om personalen hade en dålig dag ska jag inte heller uttala mig om.

Toppen