Senaste nytt

Uppe eller nere på Lufthansa 747 business?

Är det någon som har aktuella bilder från rad 1 på LH's 747-400?

Rave-3.jpg

Foto: Runway girl network.

Är det någon som har aktuella bilder från rad 1 på LH's 747-400?

Jag tog inga bilder men var inte odelat positiv till gångplats på rad 1. Satt på 1H och tyckte det blev nära både 1C och 1K. 4D är givetvis oslagbar som ensamresenär men annars lutar jag åt att rad 2 och 3 är hyfsade också om man vill ha gångplats. Då sitter man bara nära sin stolsgranne men har långt till sektionen bredvid.

Vill man ha fönsterplats är rad 1 bra med välvningen av kabinen.

På Lufthansa 747-800i sitter jag alltid där uppe (upp för trappan och direkt till vänster (fönster)). Varför vet jag inte riktigt, men upplever att det känns som om det är mindre spring däruppe (speciellt nattflygningar) samt att man får bättre service. Dvs det finns alltid någon FA på plats däruppe.

Där nere rantas det fram och tillbaks och 'lånas saker', FA's samlas mer där och står o snackar etc. Men som sagt jag har inget belägg för det, det är mer en känsla.

På Lufthansa 747-800i sitter jag alltid där uppe (upp för trappan och direkt till vänster (fönster)). Varför vet jag inte riktigt, men upplever att det känns som om det är mindre spring däruppe (speciellt nattflygningar) samt att man får bättre service. Dvs det finns alltid någon FA på plats däruppe.

Där nere rantas det fram och tillbaks och 'lånas saker', FA's samlas mer där och står o snackar etc. Men som sagt jag har inget belägg för det, det är mer en känsla.
Det där känner jag igen från andra bolag.

Kom just tillbaka från en snabb tripp till Seattle, satt nere på vägen över och uppe på vägen hem, fönster plats på båda våningarna med gång sätet bredvid ledigt, föredrar att sitta där uppe, lite mer plats vid fönster platserna uppe än nere, lugnt och skönt med bara 22 stolar känns det lite mer privat.

Toppen