Senaste nytt

Uppe eller nere på Lufthansa 747 business?

Kom just tillbaka från en snabb tripp till Seattle, satt nere på vägen över och uppe på vägen hem, fönster plats på båda våningarna med gång sätet bredvid ledigt, föredrar att sitta där uppe, lite mer plats vid fönster platserna uppe än nere, lugnt och skönt med bara 22 stolar känns det lite mer privat.
Uppe är skönast om man har sätet bredvid ledigt, annars mittenraden nere.

Ska flyga FRA-SEA med LH business. Vad rekommenderar ni - seating uppe eller nere?

Skall själv flyga samma flight nu på lördag och undrar om du efter din flygning, eller andra har ytterligare tips/synpunkter på 1A/K i förhållande till andra stolar på 747-400? Det finns inte så mycket att välja på, bara 10 A/E samt 12 A/K på LD samt 86 fönster på UD. Har själv ingen erfarenhet av business hos LH.

Jag flög den i slutet av Maj, provade 11A på vägen ut och 85K på vägen tillbaka och föredrar nog att sitta däruppe, inget av mina flyg var fullt i Business Class så bra och relativt snabb service dessutom hade jag platsen bredvid mig ledig åt båda hållen. Rekommenderar nog övre däck, lugnt och skönt däruppe dessutom är det lite extra plats vid fönster sätet jämfört med där nere.

Har alla Lufthansas 747-400 nya businessclass?

Är det stor skillnad mellan 747-400 och 747-8:s businessalternativ? Jag vet att 747-400 har "H-formation" och 747-8 "V". Men är de annars lika?

Har alla Lufthansas 747-400 nya businessclass?

Är det stor skillnad mellan 747-400 och 747-8:s businessalternativ? Jag vet att 747-400 har "H-formation" och 747-8 "V". Men är de annars lika?
Stolen är densamma, bara olika vinklingar. Finns V-säten på B747-400 också, i mittenraden.

Är det skillnad i övrig inredning, hatthyllor, tak etc? Läst att det är "luftigt" på övervåning och i trappan upp på 747-8, men trängre på 747-400. Är det kanske bara i jämförelse med gamla inredningen?

Toppen